مدیران خودروعصر اعتبار

تامین تسهیلات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تامین تسهیلات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری به سازندگان خبر داد.

تامین تسهیلات ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های ناکارآمد شهری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، مهدی عبوری در دومین نشست راهبری و مدیریت تولید 145 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: باید به این باور برسیم که می‌توانیم راهبری و مدیریت ساخت و تولید 145 هزار واحد مسکونی را در بافت‌های ناکارآمد شهری برعهده بگیریم تا بتوانیم در آینده نزدیک به موفقیت برسیم.

    وی با بیان این‌که از این میزان، ساخت 100 هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات نوسازی به سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های فرسوده انجام می‌شود، افزود: باید بستر و شرایط ارائه تسهیلات ساخت، صدور پروانه و هزینه‌های سازمان نظام مهندسی برای سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌‌های ناکارآمد شهری فراهم شود.

    وی با تاکید بر ساخت مسکن توسط بخش خصوصی، سازندگان و انبوه‌سازان در بافت‌های ناکارآمد شهری، ادامه داد:  شرکت بازآفرینی شهری ایران، ضمن فراهم کردن بستر ارائه 100 هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان، خود نیز تولید و ساخت 45 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری را برعهده می‌گیرد.

    وی همچنین با بیان این‌که شرکت بازآفرینی شهری ایران، اراضی خود را در این رابطه به سازندگان و بخش خصوصی واگذار خواهد کرد، گفت: ساخت بخش‌هایی که سرمایه‌گذار و  بخش خصوصی به آن ورود نکنند، به‌صورت امانی انجام می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تمام کارکنان شرکت بازآفرینی شهری خواست، در تولید واحدهای مسکونی در بافت‌های ناکارآمد، مجدانه، کمک و همکاری کنند و گفت: بسته‌های حمایتی تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده باید کامل باشد و در این خصوص پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

    عبوری در خصوص واگذاری اراضی به سازندگان و بخش خصوصی در بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهار داشت: برای جلب سرمایه‌گذار، رونق تولید مسکن و ایجاد اشتغال در راستای ساخت مسکن در حوزه بازآفرینی شهری، باید تلاشی مضاعف انجام شود.

     وی با بیان این‌که تعدادی از بانوان شاغل در شرکت بازآفرینی شهری یران، به عنوان راهبر، در این پروژه مشارکت دارند، افزود: پروژه‌ها باید به‌صورت مستمر نظارت و پیگیری شوند و ضعف در این بخش‌ها، باعث سنواتی شدن پروژه‌ها می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه با معرفی، محسن عبادی، به‌عنوان سرپرست جدید دفتر حقوقی و امور قراردادهای این شرکت، عنوان کرد: حوزه حقوقی و قراردادهای شرکت بازآفرینی شهری ایران باید به روان‌سازی، حمایت همه‌جانبه در تهیه و تدوین قراردادهای مشارکت به‌صورتی که قابلیت اجرا داشته باشد، به اداره‌کل تجهیز منابع مالی، فنی، اقتصادی و املاک کمک کنند.

    وی یادآور شد: از 45 هزار واحد مسکونی که شرکت بازافرینی شهری ایران، مکلف به راهبری و مدیریت تولید آن است، تاکنون برنامه‌ریزی برای ساخت 35 هزار واحد انجام شده است. این  میزان مسکن برنامه‌ریزی‌شده در بافت‌های ناکارآمد شهری، نقطه قوت و امید بخش است.

    عبوری با اشاره به وظایف راهبران تیم عملیاتی ساخت 145 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهارداشت:  مسئولیت پیگیری تهیه طرح، تعریف کاربری اراضی، نحوه واگذاری اراضی، نحوه تعیین سرمایه‌گذار پروژه‌‌ها و ...بر عهده این راهبران خواهد بود. این افراد باید تمامی مشکلات و موانع پروژه‌ها را با همکاری دفترهای شرکت بازآفرینی شهری ایران در کوتاه‌ترین زمان حل کنند و به‌صورت روزانه از اقدامات انجام‌شده، گزارش دهند.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به انتظار وزیر راه و شهرسازی، مبنی بر افزایش رقم تولید 145 هزار واحد مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری، گفت: کارکنان شرکت، به‌ویژه تیم عملیاتی راهبری و مدیریت ساخت 145 هزار واحد مسکن، این امر را باید جدی گیرند و با اتکال به خداوند و همکاری با یکدیگر کارها  را پیش ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی