مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

فرمول معکوس شهرسازی؛ کاهش درآمدهای شهرداری تهران با افزایش عوارض ساخت مسکن

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: افزایش ۳۰ درصدی عوارض ساخت مسکن نه تنها موجب افزایش درآمد شهرداری تهران نخواهد شد، بلکه پیش بینی می شود که با این رویکرد، درآمدهای مدیریت شهری در سال ۹۹ کاهش محسوسی خواهد داشت.

فرمول معکوس شهرسازی؛ کاهش درآمدهای شهرداری تهران با افزایش عوارض ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه اخیر شورای شهر تهران برای افزایش 30 درصدی عوارض ساخت مسکن در پایتخت، گفت: قطعا این مصوبه بازار مسکن را در سال آینده دچار تنش و التهاب خواهد کرد، زیرا افزایش 30 درصدی عوارض ساخت به معنای افزایش هزینه تمام شده تولید و افزایش قیمت مسکن خواهد بود.

    نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که شورای شهر تهران با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری پایتخت، میزان عوارض ساخت مسکن را افزایش داده تا از درآمدهای حاصله، بودجه شهرداری تأمین شود، اما این رویکرد و نگاه اشتباه و غیرکارشناسی است.

    افزایش 30 درصدی عوارض ساخت مسکن موجب کاهش درآمدهای شهرداری می شود

    وی گفت: به طور حتم افزایش 30 درصدی عوارض ساخت مسکن نه تنها موجب افزایش درآمد شهرداری تهران نخواهد شد، بلکه پیش بینی می شود که با این رویکرد،  درآمدهای مدیریت شهری در سال 99 کاهش محسوسی خواهد داشت، زیرا با مصوبه شورای شهر، بسیاری از سازندگان اقدام به تولید مسکن نخواهند کرد و به این ترتیب درآمد شهرداری از این محل کاهش می یابد.

    کاهش عوارض ساخت موجب افزایش ساخت و ساز مسکن و ارتقا درآمدهای شهرداری می شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من شورای شهر و شهرداری تهران باید رویکرد معکوس نسبت به مصوبه افزایش 30 درصدی عوارض ساخت را در پیش می گرفت، یعنی آنکه با کاهش میزان عوارض سازندگان را به تولید مسکن بیشتر ترغیب کرد، در آن زمان درآمد شهرداری از محل ساخت و ساز نیز افزایش می یابد.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: از طرف دیگر اگر قرار به اجرای مصوبه افزایش 30 درصدی عوارض ساخت مسکن باشد، این مصوبه باید برای مناطق مسکونی لوکس اعمال شود، نه اینکه با اجرای آن در مناطق محروم و متوسط جامعه، زمینه افزایش قیمت ها را فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار