مدیران خودروعصر اعتبار

در تشریح بسته تشویقی جدید نوسازی بافت فرسوده تهران مطرح شد

کاهش ۲۵ درصدی هزینه نوسازی بافت فرسوده

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی هزینه نوسازی بافت فرسوده گفت: طبق مصوبه مجلس دولت امسال باید ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها بپردازد.

کاهش ۲۵ درصدی هزینه نوسازی بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبادالله فتح‌اللهی با بیان اینکه تمام مراحل بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده پایتخت به تصویب رسیده است، گفت: در این بخش چندین محور که به آن توجه نشده بود، مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه کنترل تورم و رونق بخشی به بخش مسکن در بافت فرسوده در این بسته مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در بخش ساخت‌وساز بافت فرسوده بسته خود را با توجه به ایجاد رونق و کنترل تورم آماده کرده‌ایم و توانستیم با تقلیل هزینه با ساخت‌وساز بافت فرسوده مجالی را برای سرمایه‌گذاری فراهم کنیم.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اینکه توانسته‌‌ایم 20 تا 25 درصد هزینه ساخت را کاهش دهیم، افزود: خوشبختانه هزینه انشعاب آب ،برق و گاز را در بافت فرسوده رایگان اعلام کردیم این اقدام برای سال 95 اجرایی شده و به تمام دستگا‌ه‌ها اعلام شده است‌.

    وی با بیان اینکه میانگین تخفیف انشعابات حدود 7 میلیون تومان است، تصریح کرد: این مبلغ 7 الی 10 درصد هزینه ساخت را به خود اختصاص می‌دهد.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه حل تمام عوارضی که منشأ آن شورا و شهرداری بوده است در بسته جدید حذف شده است، تصریح کرد: به جز عوارض آموزش و پرورش و فعلا هزینه نظام مهندسی، بقیه عوارض حذف شده‌اند که این عوارض 10 درصد هزینه ساخت را به خود اختصاص می‌دهد‌‌.

    وی با اشاره به تزریق وام قرض الحسنه برای کمک به نوسازی بافت فرسوده پایتخت گفت: بانک عامل برای پرداخت این وام، بانک مسکن است . 9 تا 10 درصد سود این وام را دولت و بقیه را شهرداری پرداخت می‌کند و خوشبختانه شهرداری تهران در این خصوص 40 میلیارد تومان اختصاص داده که تمام شهروندانی که برای اخذ پروانه از طریق دفاتر خدمات نوسازی اقدام می‌کنند، می‌‌توانند از این وام قرض‌الحسنه برخوردار باشند‌‌.

    فتح‌اللهی در ادامه توجه به نوسازی متوازن و محله محور را از دیگر ویژگی های بسته جدید عنوان کرد وگفت: در بسته‌های قبل تنها فرد سازنده مورد حمایت و توجه قرار می‌گرفت اما در حال حاضر برای نوسازی بافت فرسوده به زیرساخت‌ها نیز توجه کرده‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: باید اعلام کنم که در گذشته شهرداری به تنهایی برای نوسازی بافت فرسوده پایتخت ورود پیدا می‌کرد اما خوشبختانه سایر دستگاه‌ها نیز به این مسئله ورود پیداکرد‌ه‌اند.

    وی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه 10 درصد محلات سالانه باید نوسازی و زیرساخت‌های آن تعیین شود، گفت: توجه به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی محلات نیز در نوسازی بافت فرسوده مورد توجه قرار خواهد گرفت.

    فتح اللهی توزیع عادلانه مشوق‌ها نیز از دیگر بسته‌های تشویقی اعلام کرد و گفت: در این بسته عنایت ویژه‌ای به پلاک‌های ریزدانه شده است زیرا 93 درصد پلاک‌ها در شهر تهران زیر 200 متر هستند و 68 درصد پلاک ها زیر 150 متر هستند‌.

    مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران هماهنگی میان مردم ، دولت و شهرداری را از الزامات نوسازی بافت‌ فرسوده پایتخت اعلام کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون دولت و شهرداری برای بافت فرسوده شهر تهران همدل و همزبان هستند. امسال برای اولین بار در بودجه دولت 400 میلیاردتومان از دیون دولت به شهرداری‌ها برای بافت فرسوده در مجلس به تصویب رسد که امیدواریم هر چه سریعتر این مبلغ به شهرداری تعلق گیرد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه ستاد نوسازی و بازآفرینی محلات پایتخت نیز هم اکنون شکل گرفته است، گفت: بسته‌های ویژه‌ای برای محلات مختلف شهر تهیه شده است. به عنوان مثال در منطقه 12 که شرایط ویژگی تاریخی و کهن بودن را دارد، به سه زون تاریخی و شمالی و جنوبی تقسیم شده است. در زون تاریخی این منطقه که شامل حصار صفوی و بخشی از حصار ناصری است، برای نوسازی آن با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هماهنگی‌های لازم انجام و بسته‌ای متناسب با شرایط آن منطقه در نظر گرفته‌ایم‌.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار