مدیران خودروعصر اعتبار

همزمان با سالروز زلزله طارم عنوان شد

مقاوم‌سازی ۸۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی شهرهای طارم در برابر زلزله

عصر ساختمان:فرماندار شهرستان طارم گفت: ۸۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی شهرهای طارم، در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده‌‌اند.

مقاوم‌سازی ۸۰ درصد از ساختمان‌های مسکونی شهرهای طارم در برابر زلزله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، علی باقری امروز به مناسبت سالروز زلزله منطقه طارم، منجیل و رودبار، اظهار کرد: لازم است به صورت مداوم در شهرستان طارم اقداماتی در راستای آگاه‌سازی مردم و اقدامات پیشگیرانه و مقاوم‌سازی در برابر زلزله‌های احتمالی صورت بگیرد.

    وی با بیان اینکه شهرستان طارم بر روی گسل قرار گرفته است، اضافه کرد: بر همین اساس همیشه مقاوم‌سازی مناطق روستایی و شهری در شهرستان طارم در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

    فرماندار شهرستان طارم تصریح کرد: پس از گذشت 26 سال از زلزله منطقه طارم، منجیل و رودبار، بیش از 60 درصد از منازل روستایی و ساختمان‌های روستایی با استفاده از تهسیلات مقاوم‌سازی، در برابر زلزله مقاوم شده‌اند.

    باقری با تاکید بر اینکه در حدود 80 درصد از ساختمان‌های مسکونی نیز در شهرهای طارم در برابر زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند، گفت: آموزش‌های لازم و اطلاع‌رسانی به مردم به صورت مداوم در همه بخش‌های شهرستان طارم صورت می‌گیرد.

    وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم و مداوم در این رابطه برای یادآوری به مردم است که زلزله در این شهرستان هر لحظه ممکن است رخ دهد.

    فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه خوشبختانه اطلاعات و آگاهی مردم نیز در این زمینه بالا رفته است، افزود: همکاری مردم در این زمینه نیز خوب بوده و مردم همکاری خوبی در راستای پیشنهادات مهندسین در ساخت‌ و ساز واحدهای مسکونی خود دارند.

    باقری با اشاره به اینکه امید است هیچ زمان زلزله‌ای در شهرستان طارم رخ ندهد، ابراز کرد: اگر زمانی نیز زلزله‌ای در شهرستان طارم به وقوع بپیوندد، خسارات آن نسبت به زلزله سال 69 به مراتب کمتر است.

    وی بیان کرد: مانورهای آمادگی نیز سالانه در سطح شهرستان و در سطح مدارس به صورت منظم و مداوم اجرا می‌شود که این موضوع همیشه در اولویت اجرای دستگاه‌های دولتی در شهرستان طارم بوده است.

    فرماندار شهرستان طارم با بیان اینکه این برنامه‌ها در دستور کار شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان طارم است، گفت: 82 درصد جمعیت شهرستان طارم در روستاها ساکن هستند که در این رابطه تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم‌سازی منازل روستایی اعطا می‌شود.

    باقری با تاکید بر اینکه در روستاهای شهرستان طارم نظارت نیز در این موارد به صورت مستمر پیگیری می‌شود، اضافه کرد: کار نظارت به صورت مستمر توسط بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و دفاتر فنی این روستاها در سطح روستاهای طارم اجرا می‌شود.

    وی ادامه داد: در برخی موارد نیز همایش‌هایی توسط دهیاری‌ها در سطح روستاها برگزار می‌شود که در آن مباحثی در رابطه با آمادگی در زمان وقوع زلزله ارائه می‌شود.

    فرماندار شهرستان طارم اظهار کرد: تعداد محدودی از روستاهای شهرستان طارم از تسهیلات مقاوم‌سازی استفاده نکرده‌اند که بخشداران در حال حاضر در راستای تشویق مردم به استفاده از این تسهیلات در حال تلاش هستند.

    باقری در ادامه با بیان اینکه اقدامات لازم برای برگزاری جشنواره زیتون در حال انجام است، گفت: زمان برای برگزاری و هماهنگی هرچه بهتر این جشنواره باقی است که این جشنواره در بهترین سطح ممکن برگزار شود.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد برگزاری جشنواره انار نیز توسط شورای اسلامی شهر چورزق به اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان ارسال شده است که در صورت تائید نهایی این جشنواره نیز در زمان برداشت محصول انار در شهرستان طارم برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار