مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس ایمیدرو اعلام کرد:

پیش بینی قیمت فولاد در ۲۰۱۶ و ریزش ۸۰ درصدی ارزش روز معدنی ها در بورس

عصر ساختمان:رئیس ایمیدرو با پیش بینی قیمت ۲۴۰ دلار هر تن فولاد در سال ۲۰۱۶ از کاهش ۸۰ درصدی ارزش روز بازار شرکت‌های معدنی در بورس خبر داد و گفت:سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی به شدت منتظر اعلام نرخ خوراک گاز هستند .

پیش بینی قیمت فولاد در ۲۰۱۶ و ریزش ۸۰ درصدی ارزش روز معدنی ها در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از بورس پرس، مهدی کرباسیان، در جریان نشست امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به ریزش شدید ارزش روز شرکت های صنایع معدنی حاضر در بورس اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ارزش روز بازارسهام شرکت‌های معدنی در بورس 80 درصد کاهش یافته و این موضوع باعث شده تا سهم این شرکت‌ها از ارزش روز کل بازار سهام ایران از 34 به 13 درصد ریزش کند.

    وی با بیان اینکه 3 میلیون تن فولاد در انبارها مانده، افزود: این درحالی است که به دلیل کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی و افت شدید صادرات فولاد و سنگ آهن، بیشتر معادن کشور تعطیل هستند. از سوی دیگر درحالی اتفاقات جدیدی درحوزه معدن و صنایع معدنی دنیا رخ داده که به دلیل سایه نفت، حوزه معدن نتوانسته رشد مناسبی داشته باشد.

    این مقام مسئول ادامه داد: ارزش زنجیره معدن و صنایع معدنی در دنیا 2 هزار میلیارد دلار در سال 2014 بود اما ایران سهم اندکی از آن داشت.اما در صورت وجود اراده و سرمایه‌گذاری 5 تا 10 ساله ، می‌توانیم ضمن ایجاد ارزش افزوده، اشتغالزایی کرده و سهم خود از زنجیره معدن و صنایع معدنی دنیا را افزایش دهیم.

    به گفته کرباسیان در صورتی که هفته آینده بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد، قیمت‌های جهانی از جمله سنگ آهن و فولاد با ریزش جدی مواجه خواهند شد. این درحالی است که تحلیلگران دنیا پیش‌بینی می‌کنند طی 3 تا 5 سال آینده درحوزه نفت اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد. بنابراین ممکن است نرخ صعودی رشد برخی کشورها، نزولی شود.

    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با پیش بینی قیمت 240 دلار هر تن فولاد در سال 2016 تاکید کرد:در این صورت بازارهای جهانی دچار چالش خواهند شد اما دنیا به این نتیجه رسیده که باید قیمت‌ها را پایین آورده و به شدت بر روی کاهش قیمت تمام شده کار کند. چین بزرگترین تولیدکننده فولاد دنیا با 832 میلیون تن ، تنها اقدام به صادرات 30 تا35  میلیون تنی می‌ کرد اما به دلیل جوایز صادراتی و برخی مشوق‌های دیگر ،در سال 2015 بیش از 90 میلیون تن صادر کرد و بازارهای جهانی را به هم ریخت. این موضوع باعث تا آمریکا اقدام به تعیین تعرفه 120 درصدی در واردات فولاد چین کند.

    کرباسیان در بخش دیگری از سخنان گفت: در حالی سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی به شدت منتظر اعلام نرخ خوراک گاز هستند که هفته آینده این نرخ‌ها اعلام می شود اما این گروه خواهان اطلاع از آینده 20 ساله قیمت خوراک گاز است.این درحالی است که  درصورت اکتشافات درست، حتما جزو کشورهای ردیف اول دنیا در حوزه معدن و صنایع معدنی خواهیم بود. ضمن اینکه ارزش معدنی شناخته شده ایران 700 میلیارد دلار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو