مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته شهر سازی شورای شهر تهران مطرح کرد؛

صدور پروانه ساختمانی بدون نیاز به تاییدیه نمای ساختمان

عصر ساختمان- نژاد بهرام گفت: به منظور قطع زنجیریه شیوع ویروس کرونا تصمیم بر آن شد که کار صدور پروانه ساختمان بدون تاییدیه نام انجام شود.

صدور پروانه ساختمانی بدون نیاز به تاییدیه نمای ساختمان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهر سازی شورای شهر تهران درباره لغو جلسه‌های کمیته نما به منظور قطع زنجیره کرونا در پایتخت گفت: سازو کار صدور پروانه ساختمانی به این شکل است که ابتدا نمای یک ساختمان باید در کمیته نما بررسی شود و اگر این کمیته، نمای ساختمانی را تایید کرد پس از آن کار صدور پروانه ساختمانی انجام می شود.

    رئیس کمیته شهر سازی شورای شهر تهران افزود: با شیوع کرونا فردی پیشهاد داد که با تشکیل گروهی در فضای مجازی پرونده‌های مربوط به نمای ساختمان‌ها در آن بررسی شود که پس از آن تصمیم بر آن شد تا شهرداری کار صدور پروانه ساختمانی را انجام دهد سپس نمای ساختمان در کمیته نما بررسی شود.

    نژاد بهرام ادامه داد: اگر بخواهیم کمیته نما را تشکیل دهیم نزدیک به 15 نفر از کارشناسان به همراه مالک و طراح نما باید در جلسه شرکت کنند که همین امر موجب ادامه زنجیره انتقال شیوع ویروس کرونا می‌شود، از همین رو تصمیم گرفته شد تا صدور پروانه ساختمانی از سوی شهرداری مناطق انجام و پس از آن کمیته نما تشکیل شود.

    بیشتر بخوانید: صفر شدن درآمد اتوبوس‌های بی آر تی در روزهای کرونایی پایتخت

    رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: اگر مدارک مورد نیاز برای یک ساختمان کامل باشد مالک می‌تواند تنها با 2 بار مراجعه به شهرداری مناطق کار خود را به سرانجام برساند، زیرا بستر بخشی از این خدمت رسانی از طریق مراجعه به تارنمای تهران من و به شکل غیر حضوری فراهم است.

    نژاد بهرام با اشاره به رفت و آمد‌های متوالی پرونده‌های ساختمانی در حوزه ساخت و ساز در بخش‌های مختلف گفت: لغو کردن فعالیت کمیته نما در بازه زمانی شیوع کرونا گامی بود تا مالکان پیش از دریافت تاییدیه نما پروانه ساختمانی خود را دریافت کنند تا از راه مدیریت شهری شاهد رفت و آمد‌های شهروندان به شهرداری مناطق نباشند و در بخش دیگر اعضای کمیته نما نیز دور هم برای تشکیل جلسه جمع نشوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار