مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور:

قیمت مسکن از نرخ تورم پیروی می‌کند

عصر ساختمان- دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت فولاد در ماه‌های گذشته بر نرخ تمام شده مسکن تأثیر می‌گذارد.

قیمت مسکن از نرخ تورم پیروی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه متأسفانه بازار مصالح ساختمانی در حوزه مسکن دچار نوسانات شدیدی شده است، گفت: در طی ماه‌های گذشته قیمت فولاد میلگرد و آهن بیش از 20 درصد افزایش یافته است که این خود نقش مؤثری بر افزایش قیمت مسکن دارد.

    او گفت: متأسفانه میزان نظارت در حوزه مصالح ساختمانی بسیار کاهش یافته است و این در حالی است که وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت و معدن نتوانسته‌اند، برنامه مطلوبی برای حوزه ساخت و ساز کشور ارائه دهند.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید سیاست‌ورزی‌ها و برنامه‌های درستی برای کنترل بازار مسکن ارائه کند، گفت: هم‌اکنون بازار مسکن دچار چالش‌های بزرگی شده و از ریل ثبات قیمتی خارج شده است.

    پور حاجت با اشاره به اینکه در طی 10 سال گذشته حوزه مسکن به شدت آسیب دیده است، گفت: دولت، بازار مسکن را به صورت کامل رها کرده است و از سوی دیگر مداخلاتی که در برخی از اوقات از سوی مسئولان انجام می‌شود باعث شده که این بازار بیشتر دچار نوسان شود.

    او گفت: حدود 4 میلیون متقاضی در بازار مسکن وجود دارند، ولی متأسفانه میزان عرضه با تولید مسکن برابر نیست و این خود تبدیل به چالش جدیدی برای مسئولان دولتی شده است.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور توضیح داد: افزایش نرخ تورم، رشد نقدینگی و اقتصاد نابسامان باعث می‌شود که در سال جدید بازار مسکن دچار مشکلات بسیار زیادی از جمله افزایش قیمت شود که این خود آسیب بسیار زیادی به خریداران و مستأجران بازار مسکن وارد می‌کند.

    پورحاجت ادامه داد: دولت باید هرچه سریعتر از بخش خصوصی برای بهبود بازار مسکن استفاده کند چرا که تنها گره‌گشای بازار مسکن بخش خصوصی خواهد بود.

    او اظهار کرد: متأسفانه دولت در ماه‌های گذشته توجه چندانی به بخش خصوصی نکرده است، این در حالی است که می‌توانیم با حمایت‌های بخش خصوصی و تشکل‌ها در این حوزه میزان تولید مسکن را افزایش دهیم.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی مسکن نمی‌تواند کمک چندانی به بازار مسکن کند، افزود: در سال 88 بسیاری از مسئولان و کارشناسان مسکن با طرح مسکن مهر مخالف بودند چرا که در این طرح بخش خصوصی حضور پررنگی نداشت و همین موضوع باعث شد که بعد از گذشت 10 سال هنوز پرونده این پروژه بسته نشده باشد.

    پور حاجت اظهار کرد: باید دولت در سیاست‌ورزی‌های خود از بخش خصوصی کمک بگیرد تا با پررنگ‌تر کردن تولیدات حوزه مسکن بتواند آینده خوبی را برای این بخش رقم بزند.

    او تأکید کرد: همچنین باید هرچه سریعتر با اقدامات مناسب جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و میلگرد را گرفت چرا که هر افزایش قیمتی در این بازار بر قیمت تمام شده ساخت مسکن تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد و این خود یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت در این بازار به شمار می‌رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار