مدیران خودروعصر اعتبار

افت ۸۷ درصدی معاملات مسکن پایتخت به خاطر کرونا

عصر ساختمان- وضعیت بازار معاملات مسکن پایتخت در فروردین امسال حاکی از تاثیر کرونا بر این بازار بوده به نحوی که بازار معاملات مسکن، افت ۸۷ درصدی را نسبت به اسفند ۹۸ و کاهش ۶۳ درصدی را نسبت به فروردین ۹۸ نشان می‌دهد.

افت ۸۷ درصدی معاملات مسکن پایتخت به خاطر کرونا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان»  به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تازه‌ترین آماری که ارایه کرده، به بررسی وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه 99 پرداخته است.

    بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن، تعداد معاملات انجام‌گرفته در فروردین امسال 1300 معامله بوده است که این رقم در مقایسه با اسفند 98 که 10 هزار و 242 معامله بوده، بیش از 87 درصد کاهش و نسبت به فروردین سال گذشته حدود 63 درصد کاهش معاملات را نشان می‌دهد. به رغم کاهش قابل‌توجه معاملات در ماه‌های پایانی سال، قیمت‌ها سیر صعودی داشته‌اند. متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در فروردین امسال 15 میلیون و 547 هزار تومان معامله شده که در سال گذشته که متوسط معاملات هرمترمربع واحد مسکونی، 11 میلیون و 411 هزار تومان بوده است. معاملات یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی نسبت به اسفند 98، 0.7 درصد کاهش و نسبت به فروردین 98، بیش از 36 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

    بر اساس آمار ارائه‌شده، پروانه های ساختمانی صادر شده تعداد واحدهای مسکونی در سال 98، به تعداد 2803 واحد بوده است.

    همچنین بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در منطقه 5 شهرداری تهران 186 مبایعه به ثبت رسیده که بیشترین حجم معاملات پایتخت را همانند سال گذشته به خود اختصاص داد. کمترین معاملات انجام شده در مناطق 16، 19 و 22 بوده که هرکدام با 12 معامله، کمترین میزان معاملات پایتخت را ماه فروردین امسال به ثبت رساندند.

    در عین حال، منطقه یک شهرداری تهران با هرمترمربع 31 میلیون و 920 هزار تومان و منطقه 3 با هر مترمربع 26 میلیون و 837 هزار تومان معامله شد که بیشترین مقدار قیمتی معاملات را به خود اختصاص دادند و مناطق 18 شهرداری تهران با هرمترمربع 7 میلیون و 118 هزار تومان، منطقه 12 با هرمترمربع 7 میلیون و 713 هزار تومان و منطقه 17 با هرمترمربع 7 میلیون و 916 هزار تومان کمترین میزان قیمتی را داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار