مدیران خودروعصر اعتبار

ایرانی‌ها، همچنان بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه

عصر ساختمان- در ماه مارس نیز اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.

ایرانی‌ها، همچنان بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ماه مارس، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل 78.8درصد کاهش داشته و به 790 مورد رسیده است. برای مجموع چهار ماه نخست امسال، اتباع خارجی جمعا 11 هزار و 738 خانه در ترکیه خریده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کمتر شده است.

    به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید 157 خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با 103واحد، روس‌ها با 61 واحد، افغان‌ها با 54 واحد و چینی ها با 40 واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند.

    در چهار ماه نخست امسال 383 هزار و 821 مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 8.9 درصد افزایش پیدا کرده است. 122هزار و 280 خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

    استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه  بوده است؛ به گونه ای که 14.3 درصد کل املاک (معادل 6113 دستگاه) از خانه‌های خریداری شده مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با 4500 واحد و ازمیر با 2533 واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

    یک معامله گر مسکن ترک گفت: انتظار می رود امسال شاهد جهش چندانی در خرید خانه در ترکیه به ویژه توسط اتباع خارجی نباشیم اما باید توجه داشت که در شرایط رکود، قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد و این برای خریداران واقعی یک فرصت طلایی خواهد بود. 

    طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش 250 هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار