مدیران خودروعصر اعتبار

دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور:

نگاه درآمدی از روی بازار مسکن باید برداشته شود

عصر ساختمان- دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: به بازار مسکن نگاه درآمدی می‌شود که این موضوع آسیب زیادی به خریداران و سازندگان مسکن وارد می‌کند.

نگاه درآمدی از روی بازار مسکن باید برداشته شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با بیان اینکه اجاره مسکن از قیمت خرید و قیمت تمام شده ساخت مسکن تبعیت می‌کند، گفت: در صورتی که قیمت مسکن طی ماه‌های گذشته افزایش یافته باشد به طور طبیعی نرخ اجاره هم رشد پیدا می‌کند.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن را به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های مسکنی کشور در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با وجود آن که یک سال از اجرای این طرح گذشته است، اما هنوز هیچ برنامه عملیاتی از این طرح بیرون نیامده و این در حالی است که اعلام می‌کنند این طرح در سال 1400 به اتمام می‌رسد.

    او با اشاره به اینکه دولت در طول یک سال گذشته طرح تام فاز، تام کاد، تام اج را معرفی کرده بود، گفت: هم‌اکنون این طرح‌ها به کجا رسیده و آیا دولت باز هم برای اجرای آن‌ها مانور می‌دهد و یا آن که آن‌ها را فراموش کرده است؟

    پورحاجت با اشاره به اینکه طبق آمار‌های ارائه شده تولید مسکن در طی چند سال گذشته به شدت کاهش یافته است، افزود: کاهش تولید مسکن ناشی از سیاست‌ورزی‌های نامناسبی است که در دستور کار دولت قرار گرفته است و این سیاست‌ها مشکلات بسیار زیادی را در حوزه مسکن ایجاد کرده است.

    لزوم تدوین برنامه‌ مناسب در حوزه تولید مسکن
    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور افزود: باید یک برنامه‌ریزی مناسب در حوزه تولید مسکن از سوی دولت و از سوی مجلس در دستور کار قرار بگیرد تا شاید بتوانیم به آینده بازار مسکن امیدوار باشیم.

    او با بیان اینکه از خرداد سال گذشته همواره از سوی مسئولان دولت اعلام شده است که بازار مسکن وارد دوران رکود شده و ما هیچ افزایش قیمتی در این بازار نداریم، افزود: برخلاف این اظهارنظر‌ها بازار مسکن دچار افزایش قیمت شده و همین موضوع مشکلات زیادی را برای خریداران مسکن ایجاد کرده است.

    پورحاجت با اشاره به اینکه باید نگاه درآمدی از روی بازار مسکن برداشته شود، افزود: باید با استفاده از برنامه‌ریزی‌های مناسب از سوی مجلس و دولت سعی کنیم سیاست‌های هزینه‌ای تولید مسکن را کاهش دهیم، چراکه هم‌اکنون بیشترین فشار ناشی از افزایش قیمت بر روی تولیدکنندگان و سازندگان مسکن است.

    دبیر انجمن انبوه‌سازان کشور گفت: در طرح اقدام ملی مسکن متأسفانه ثبات قیمتی دیده نمی‌شود و  در این طرح هم همانند طرح مسکن مهر قیمت‌ها به صورت علی‌الحساب است که این موضوع در آینده به ثبت نام کنندگان این طرح  آسیب وارد می‌کند.

    او در پایان تأکید کرد: باید سعی کنیم بازار مسکن را به سمت ثبات قیمتی و افزایش تولید هدایت کنیم چراکه این بازار خود می‌تواند اثر بسیار مستقیمی بر آینده اقتصادی کشور داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار