مدیران خودروعصر اعتبار

عضو شورای شهر تهران خبر داد:

نابودی یک‌سوم از خانه‌های ارزشمند تهران در یک دهه گذشته

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران گفت: تهران تا ۱۰ سال پیش ۳ هزار خانه ارزشمند داشت، اما هم اکنون به کمتر از ۲ هزار خانه رسیده است.

نابودی یک‌سوم از خانه‌های ارزشمند تهران در یک دهه گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه هفته پیش شورای شهر تهران مبنی بر «الزام شهرداری به حفاظت از میراث معماری معاصر پایتخت» و اینکه چرا با وجود سازمان میراث فرهنگی شهرداری باید بار حفظ ابنیه میراثی را به دوش بکشد، گفت: ما انتظار داریم سازمان‌ها و نهاد‌هایی که در مسائل مختلف وظیفه تخصصی دارند، به وظایفشان آشنا و پاسخگوی انتظارات مردم باشند.

    حق شناس تاکید کرد: وظیفه ما مطالبه گری از دستگاه های ناکار آمد است ، زیرا که ممکن است ناکار آمدی‌ها موجب اخلال در کار‌ها شوند.

    او با بیان اینکه شورای شهر در خصوص حفظ میراث معماری معاصر پایتخت مشکلات را مطرح و کارش را انجام داده است، گفت: شهرداری در برخی امور فارغ از حوزه‌های تخصصی خود ورود کرده و با مشکلات رو در رو شده است تا برای بهتر شدن وضعیت شهر اقداماتی کند.

    او افزود: مثلا در حوزه محیط زیست، متولی اصلی سازمان محیط زیست است، اما شهرداری تهران فعالیت‌های موثری داشته است و کسی هم گلایه نمی‌کند ،برای حفظ چیتگر ورود کردید. یا در مورد تولید انرژی از پسماند وظیفه اصلی بر عهده وزارت نیرو است، اما شهرداری این کار را انجام داده است.

    حق شناس با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه شهرداری تامین رفاه و آرامش مردم است، اظهار کرد: امیدوارم دستگاه‌های متولی وظایفشان را به درستی انجام دهند.

    عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه وقتی سازمان میراث فرهنگی توان حفظ ابنیه ارزشمند را نداشت، شهرداری ورود کرد، گفت: تا 10 سال پیش تهران 3 هزار خانه ارزشمند داشت، اما به خاطر بی توجهی و ساخت و ساز این خانه ها، امروز تعدادشان به کمتر از 2 هزار خانه رسیده است.

    حق شناس با تاکید بر اینکه دنبال حفظ خانه‌های ارزشمند هستیم، اظهار کرد: باید مشکلات سازمان میراث فرهنگی اعم از مالی و مدیریتی حل شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار