مدیران خودروعصر اعتبار

۷۰ درصد منابع انرژی کشور در فرآیند ساخت‌و‌ساز استفاده می‌شود

عصر ساختمان:مدیر واحد انرژی سازمان نظام مهندسی اصفهان گفت: ۷۰ درصد منابع انرژی کشور در فرآیند ساخت وساز اعم از تولید مصالح تا ساخت ساختمان، مصرف می‌شود.

۷۰ درصد منابع انرژی کشور در فرآیند ساخت‌و‌ساز استفاده می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، علی طاهری عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تجهیرات و تاسیسات سرمایشی و گرمایشی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 46 درصد مصرف انرژی کشور در ساخت‌وساز مصرف می‌شود اما با بررسی دقیق‌تر متوجه این نکته می‌شویم که مصالح ساختمانی نیز به نوبه خود انرژی‌بر هستند.

    وی افزود: بدین ترتیب 70 درصد منابع انرژی کشور در فرآیند ساخت وساز اعم از تولید مصالح تا ساخت ساختمان مصرف می‌شود.

    مدیر واحد انرژی سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با اشاره به اینکه رعایت مقررات ملی ساختمان و مبحث 19 که صرفه‌جویی انرژی را به همراه دارد ضروری است، تاکید کرد: با توجه به نحوه اجرای این مبحث برچسب انرژی ساختمانی ما در گرید E قرار دارد.

    مردم خواستار برچسب انرژی ساختمان باشند

    وی ادامه داد: به نظر می‌رسد سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی و ارگان‌های متولی باید مطالبه‌گر اجرای مبحث 19 و برچسب انرژی ساختمان باشند و در این راستا مالک، خریدار و مستاجر نیز باید پیش از هر اقدام ردیف برچسب انرژی ساختمان را که نشانه‌ای از کیفیت ساختمان است، تقاضا کنند.

    طاهری تصریح کرد: قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی به صراحت بیان می‌دارد که ما باید به سمت ساخت ساختمان‌های سبز و معماری سبز حرکت کنیم.

    وی با بیان اینکه در این راستا برگزاری این نمایشگاه‌ها، سمینار اصلاح الگوی مصرف انرژی و اصلاح کیفیت ساختمان ضروری است، ابراز داشت: آموزش عموم جامعه باید به گونه ای باشد که استفاده از انرژی‌های پاک مورد توجه جدی قرار گیرد.

    اصول مصرف انرژی در ساختمان‌های سنتی بیشتر رعایت شده است

    مدیر واحد انرژی سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با بیان اینکه در ساختمان‌های سنتی بهتر از بناهای فعلی اصول مصرف انرژی رعایت شده است، بیان داشت: این مطلب بدان دلیل است که در ساخت این بناها با توجه به اقلیم ساختمانی حداقل مصرف انرژی و بهره‌ورری حداکثری مدنظر بوده است و تنها باید گونه ای از تاسیسات مکانیکی در آنها استفاده شود که موجب تخریب ساختمان نشود.

    وی با اشاره به روند مشاوره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان بیش از سه ماه است که هر روز و یا یک روز در میان مشاوره تخصصی در زمینه عایق، سیستم تاسیساتی و انواع ساخت و ساز سبز را مطابق جدول زمان‌بندی مشاوره در سایت خود ارائه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو