مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران:

تولید «مسکن استیجاری» نرخ اجاره‌بها را کاهش می‌دهد

عصر ساختمان- نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه تلاش دولت باید جذب انبوه‌سازان برای ساخت مسکن استیجاری باشد، گفت: بازار اجاره‌بها با ارائه تسهیلات با نرخ صفر درصد به مستاجران و همزمان ساخت مسکن استیجاری ساماندهی می‌شود.

تولید «مسکن استیجاری» نرخ اجاره‌بها را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اسختمان» به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی از تدوین لایحه «قانونمند کردن بازار مسکن و اجاره‌بها »به منظور کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن خبر داده است.

    بر اساس توضیحات «محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه هدف این لایحه تعیین قیمت نیست، بلکه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها، مدنظر است.

    آخرین سرشماری در کشور خبر می‌دهد به طور متوسط جمعیت اجاره نشین به جمعیت صاحب خانه در مقیاس کشوری 31.7 درصد و در مقیاس شهر تهران 43.5 درصد برآورد شده است، با این احتساب در کلانشهرها نزدیک به 50 درصد جمعیت شهر را اجاره‌نشین‌ها به خود اختصاص داده‌اند که لازم است تغییری در شرایط ایجاد شود.

    «حسام عقبایی» در خصوص پیشنهاد اتحادیه املاک تهران برای کنترل بازار اجاره بها، گفت: بهترین روش کنترل قیمت مسکن و به تبع آن بازار اجاره خانه «افزایش تولید» و «ایجاد مسکن استیجاری» است.

    وی با بیان اینکه گنجاندن برنامه «تولید مسکن» و «ساخت مسکن استیجاری» باید در سیاست‌های دولت‌ها قرار بگیرد، گفت: از مجلس هفتم تاکنون نمایندگان برای ساخت مسکن استجیاری در کشور در حال تهیه طرح هستند و در عین حال هیچ یک از دولت‌ها هم برای ساخت مسکن استیجاری مخالفتی نداشتند اما عملا این برنامه به مرحله اجرایی نرسیده است.

    نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران، اضافه کرد: پیشنهاد ما جذب انبوه سازان برای ساخت مسکن استیجاری است که هم مانع کوچ و مهاجرت بی رویه به حاشیه شهرها و مشکلات اجتماعی و حمل‌و نقلی می‌شود و هم می‌تواند از مستاجران در برابر تورم بخش مسکن حمایت کند.

    عقبایی به موضوع ارائه تسهیلات بانکی به مستاجران که از تابستان سال گذشته مطرح بود اشاره کرد و گفت: لازم است که مستاجران تسهیلات بانکی کم بهره دریافت کنند تا قدرت خرید آنها همزمان با افزایش تورم رشد کند.

    وی گفت: این تسهیلات باید با نرخ صفر درصد بوده که منجر به بدهکار شدن دوباره مستاجران نشود.

    عقبایی خبر داد که سالانه یک میلیون ازدواج در کشور ثبت می‌شود که نیاز به تولید انبوه مسکن را افزایش داده است با این حال تولید مسکن در کشور زیر 300 هزار واحد مسکونی است.

    به گفته نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران سالانه 600 تا 700 هزار واحد مسکونی کمبود داریم که دولت‌ها باید هر چه سریعتر نسبت به افزایش تولید اقدام کنند.

    به گزارش ایرنا، سال گذشته وزیر راه و شهرسازی با دعوت از سرمایه گذاران برای تولید مسکن استیجاری گفت: انبوه سازان و سرمایه گذاران برای ساخت مسکن استیجاری در کشور امتیازات ویژه ای از دولت دریافت می کنند.

    با این حال این موضوع مثل سال‌های گذشته از سوی سازندگان مورد استقبال قرار نگرفت و همچنان ساخت مسکن استیجاری در کشور محقق نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو