مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه در پاسخ به نمایندگان:

تا آبان سال جاری مسکن مهر نیمه تمام نداریم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: تا آبان ماه سال جاری هیچ مسکن مهر نیمه تمام نخواهیم داشت.

تا آبان سال جاری مسکن مهر نیمه تمام نداریم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و درجریان بررسی مسائل حوزه راه در پارلمان اظهار کرد: از اواخر دهه 70 پروژه‌های بازسازی بافت فرسوده در دست اقدام است و حدود 956 هزار و 694 واحد در بافت‌های فرسوده نوسازی شده است. ما در همه محلات جامعه هدف فراخوان دادیم و تسهیلاتی با یارانه در نظر گرفتیم و خدمات برقرار است امروز هم 45 هزار واحد را در دستور کار داریم که ان‌شاءالله آنها را توسعه خواهیم داد.

    وی ادامه داد: در خصوص خدمات زیر بنایی و همچنین حاشیه نشینی در چند استان پر ظرفیت بنیاد مسکن هم مستقر شده که اقدام به شناسایی بازسازی و نوسازی خواهد کرد تا حاشیه نشینی حذف شود.

    وی با اشاره به طراحی و رونمایی از سامانه جامع املاک و اسکان خاطرنشان کرد: این سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی است و  اخذ مالیات از خانه‌های خالی به زودی انجام خواهد شد.

    اسلامی با اشاره به وجود 17 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی در خوزستان تصریح کرد: ما تمامی پروژه‌های مسکن مهر منهای آنهایی که مشکل قضایی داشتند را تعیین تکلیف کردیم و 67 هزار واحد مسکن در مرحله فونداسیون و اسکلت بود که روی آنها کار کردیم و  حداکثر تا آبان، مسکن مهر نیمه تمام نخواهیم داشت به استثنای مواردی که پرونده قضایی دارد و از حوزه ماموریت ما خارج است.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمل و نقل ریلی در کشور اظهار کرد: تا سال گذشته روزانه حداکثر 53 واگن در بندر امام بارگیری می‌کردند که اکنون این میزان به 110 واگن رسیده و در بندر عباس از 45 به 99 واگن رسیده است که این باعث ایمنی، صرفه اقتصادی و صرفه جویی در انرژی خواهد شد.

    اسلامی با اشاره به پیاده سازی برنامه جامع مسکن تصریح کرد: ثبت نام صورت گرفته در برنامه اقدام ملی، اقدام و عمل ماست یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند که از این میان 800 هزار نفر واجد شرایط هستند ما در بحث مسکن مهر وظیفه داریم طبق قانون اساسی وظایف ذاتی وزارت راه زمینه خانه دار شدن مردم را فراهم کنیم در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن هم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

    وی ادامه داد: به رغم همه تنگناها زمین مورد نیاز را برای طرح اقدام ملی عرضه کردیم، پروژه‌ها شروع شده و در شهرهای کوچک و متوسط به صورت گروهی و در شهرهای خیلی کوچک به صورت فردی در اختیار مردم قرار می‌دهیم. این جزو سیاست‌های قاطع ماست که آن را دنبال می‌کنیم و لحظه‌ای از آن کوتاه  نخواهیم ماند.

    اسلامی با اشاره به افزایش نرخ مقاوم سازی از 7 درصد به 50 درصد توسط بنیاد مسکن گفت: هر چقدر مردم روستا استقبال و مشارکت کنند، از فرسودگی و ناپایداری ها رها می‌شویم. خانه‌های بازسازی شده در زلزله‌های اخیر هم باعث کاهش تلفات بوده و امیدواریم این وضعیت ادامه یابد.

    وزیر راه با اشاره به کاهش میزان قیر دریافتی در سال 98 نسبت به سال 97 به میزان یک هفتم گفت: ما 42 هزارمیلیارد تومان قرارداد فعال در پروژه‌های نیمه تمام داریم و 6 هزار میلیارد تومان بودجه انواع راه است اگر چه یک سری راه‌ها طولانی شده اما اهتمام  و تعهد داریم و مطمئن هستیم در تعامل با نمایندگان می‌توانیم اقدامات موثری در این زمینه انجام دهیم تا نیاز مردم نیز برطرف شود.

    به گزارش ایسنا، پیش از اظهارات وزیر راه، نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت از اسلامی خواست درباره گسترش حاشیه نشینی در شهرها، موارد خانه‌های خالی، اتمام مسکن مهر، گرانی مسکن و اجاره بها، عدم نظارت بر قیمت خدمات حوزه حمل و نقل و قیر رایگان توضیحاتی را به نمایندگان ارائه کنند.

    وی همچنین گفت که برخی مطالب مورد نظر نمایندگان مربوط به مسائل منطقه‌ای است که تقدیم وزیر می‌شود تا پاسخ آنها داده شود.

    نیکزاد همچنین از وزیر راه خواست که به احترام زوار امام حسین (ع) راه ایلام به کربلا را تکمیل کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار