مدیران خودروعصر اعتبار

صدور بر خط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی در دفاتر ثبت اسناد

عصر ساختمان- معاون فن آوری سازمان امور مالیاتی کشور گفت از صدور بر خط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی در سراسر کشور در دفاتر ثبت اسناد و املاک خبر داد.

صدور بر خط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی در دفاتر ثبت اسناد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی خانی معاون فن آوری سازمان امور مالیاتی کشور درباره جزییات صدور برخط گواهی نقل و انتقال املاک مسکونی اظهار کرد: یکی از سیاست‌هایی که سازمان امور مالیاتی از گذشته دنبال می‌کند ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و کاهش مراجعه حضوری مردم به سازمان امور مالیاتی است.

    وی افزود: از آنجا که مراجعه مردم به سازمان امور مالیاتی برای دریافت گواهی ماده 187 در طول یک سال بین 85 هزار تا یک میلیون 300 هزار مورد است و هزینه‌های رفت و آمد شهر را نیز به مردم تحمیل می‌کند و همچنین هزینه‌هایی برای تامین نیروی انسانی به سازمان امور مالیاتی وارد می‌کرد، تصمیم بر آن شد که صدور گواهی نقل و انتقال املاک به صورت بر خط دریافت شود.

    معاون فن اوری سازمان امور مالیاتی گفت: سازمان امور مالیاتی صدور گواهی ماده 187 را به دفاتر ثبت اسناد و املاک کشور واگذار کرد و افرادی که برای نقل و انتقال املاک خود به دفاتر ثبت مراجعه می‌کنند در همان جا می‌توانند بدون مراجعه به سازمان امور مالیاتی گواهی ماده 187 که مربوط به نقل و انتقال املاک است را دریافت و همان جا مالیات خود را پرداخت کنند.

    خانی بیان کرد: اجرای این طرح از اسفندماه سال گذشته با همکاری دفاتر ثبت اسناد و املاک در تهران و از اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور اجرا شده است.

    وی ادامه داد: این طرح در گام اول برای نقل و انتقال املاک مسکونی اجرا شده است و در آینده برای املاک تجاری و اداری هم اجرا می‌شود.

    معاون فن آوری سازمان امور مالیاتی گفت: افرادی که قصد نقل و انتقال املاک را دارند در زمان مراجعه به دفاتر اسناد و املاک اسناد و مدارک خود را تحویل می‌دهند و مسئول دفترخانه با وارد کردن اطلاعات در سامانه، داده‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود در صورتی که ملک مورد معامله بدهی مالیاتی نداشته باشد در همان لحظه گواهی مالیاتی صادر می‌شود و فرد می‌تواند همان جا با استفاده از کارت بانکی مالیات را پرداخت کند و در صورتی که ملک بدهی مالیاتی داشته باشد باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه کند.

    خانی افزود: در گذشته صدور گواهی مالیاتی 10 روز زمان نیاز داشت که با راه اندازی این سامانه صدور گواهی نامه به نیم ساعت رسیده است.  مزیت بزرگ این کار برای سازمان امور مالیاتی این است که 10 درصد نیروی انسانی که در امور مالیاتی مشغول کار بودند آزاد می‌شود.

    معاون فن آوری سازمان امور مالیاتی در باره مدارک مورد نیاز برای صدور گواهی مالیاتی، گفت: برای صدور گواهی مالیاتی به اطلاعات هویتی ملک نیاز است تا بررسی شود ملک مورد نظر بدهی مالیاتی ندارد.

    صدور گواهی الکترونیکی مالیات بر ارث در آینده
    خانی افزود: برای صدور گواهی مالیاتی هیچ هزینه‌ای تعریف نشده است و فقط مالیات محاصبه شده دریافت می‌شود.

    وی گفت: در گام اول گواهی الکترونیکی مالیاتی برای املاک رهنی و قطعی مسکونی صادر می‌شود و در مرحله دوم برای املاک اداری و تجاری اجرا می‌شود.

    معاون فن آوری سازمان امور مالیاتی درباره صدور گواهی مالیاتی از متوفی به وراث گفت: سرویس مالیات بر ارث تهیه شده است و در پند استان به صورت پایلوت در حال اجرا است و در آینده این خدمت به صورت الکترونیکی و بدون حضور مردم ارائه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو