مدیران خودروعصر اعتبار

میدان ساخت و ساز مسکن به بخش خصوصی واگذار شود؛

کمبود تولید عامل گرانی بازار مسکن

عصر ساختمان- نماینده مردم اردبیل در مجلس، با بیان اینکه کمبود تولید عامل گرانی بازار مسکن است، گفت: تنها راه رفع نیازهای کنونی و تعادل بخشی به نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن، تنها استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی است.

کمبود تولید عامل گرانی بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس روند قیمت گذاری در بازار مسکن را افزایشی دانست و گفت: متأسفانه بازار مسکن عملا رها شده و این مسئله موجب شده مالکان به صورت سلیقه ای قیمت ها را اعلام می کنند.

    کمبود تولید عامل گرانی بازار مسکن

    نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل کمبود مسکن و تقاضای بالای خریداران، بازار دچار به هم ریختگی شده، در این فضا سودجویان شرایط را برای گرانی کردن مسکن های خود مهیا می بینند، بنابر این می توان یکی از عوامل اصلی گرانی مسکن را کمبود تولید و عرضه آن دانست.

    وی تصریح کرد: کشور سالانه به حدود 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، اما در شرایط کنونی سالانه کمتر از 400 هزار واحد ساخته می شود، این مسئله موجب شده که کشور با کمبود چشمگیر مسکن مواجه شود.

    دولت باید در جهت تقویت بخش های نظارتی بازار مسکن اقدام کند

    بدری ادامه داد: در کنار معضل کمبود مسکن در کشور، خلاء نظارت، نبود کنترل های میدانی و فقدان سیاست های مالیاتی برای مقابله با دلالان به افزایش قیمت مسکن دامن زده است، بنابر این دولت باید در جهت تقویت بخش های نظارتی اقدام کند.

    ضرورت حمایت گسترده از سازندگان بخش خصوصی مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت حمایت گسترده از سازندگان بخش خصوصی مسکن تأکید کرد و گفت: به نظر می رسد که تنها راه رفع نیازهای کنونی و تعادل بخشی به نظام عرضه و تقاضا در بازار مسکن، تنها استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی است، در شرایط کنونی سازندگان و انبوه سازان به دلیل وجود تلاطم در بازار و قیمت ها، شفاف نبودن آینده بازار، گران بودن مصالح ساختمانی و هزینه های تمام شده، عدم حمایت دولت از بخش مسکن و نبود حمایت های مالی، با حساسیت بسیاری فعالیت می کنند و این مسئله در کاهش میزان ساخت و ساز اثر گذاشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو