مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان:

واحدهای زیادی روی دست انبوه سازان خوزستان مانده است

عصر ساختمان- نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان گفت: صنعت ساختمان دو سال است که در رکود و خواب سنگینی به سر می برد و مجموعه انبوه سازان خوزستان واحدهای زیادی ساختند که روی دستشان مانده است.

واحدهای زیادی روی دست انبوه سازان خوزستان مانده است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، اصغر یاوری شب گذشته در حاشیه مجمع سالانه انجمن انبوه سازان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخاب بازرسان مجمع، طبق روال سالیانه در حاشیه مجمع عمومی برگزار و البته گزارش مالی انجمن انبوه سازان استان هم ارائه خواهد شد.

    وی افزود: صنعت ساختمان دو سال است که در رکود و خواب سنگینی به سر می برد و مجموعه انبوه سازان خوزستان واحدهای زیادی ساختند که روی دستشان مانده و فکر می کنم این رکود ادامه دارد.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان تصریح کرد: البته پیش بینی وزیر مسکن و کانون سراسری انبوه سازان این است که این حالت از رکود خارج خواهد شد. امیدوارم این پیش بینی درست از آب دربیاید چون در این وضعیت رکودی اگر تداوم داشته باشد اصلا خوب نیست چون برخی از انبوه سازان برای انجام کار و ساختمان سازی تسهیلات گرفته و این رکود باعث زمین خوردن آنها می شود.

    یاوری بیان کرد: این رکود مؤلفه های مختلفی دارد و دولت باید نگاه خود را نسبت به مسکن عوض کند. همه ساله صنعت ساختمان با افزایش تعرفه های دولتی مواجه است چون سازمان نظام مهندسی تعرفه های نقشه ها و همچنین پروانه های ساختمانی از ناحیه شهرداری ها صادر می شود را افزایش می دهد.

    وی عنوان کرد: غالبا مناطقی در اهواز داریم که اصطلاحا به آنها مناطق غیر برخودار می گویند و هزینه های نقشه هایی که سازمان نظام مهندسی از آنها دریافت می کند از عوارضی که برای پروانه می دهند، بیشتر است و این چیز خوبی نیست. به عنوان نمونه هزینه یک پروانه ساختمانی در منطقه باهنر و سپیدار اهواز 20 میلیون تومان تمام شود ولی هزینه نقشه هایش 60 میلیون تومان می شود.

    نائب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان تأکید کرد: دولت و بانک ها باید نگاهشان را نسبت به مسکن تغییر بدهند و تسهیلات با بهره های کم برای این بخش در نظر بگیرند تا صنعت مسکن و تولید آن روی پای خودش بایستد.

    یاوری تصریح کرد: بانک مسکن در زمینه وام مسکن کلانشهرها را با شهرهای کوچک تفکیک کرده ولی در شهرهای کوچک هم حتی اگر زوج بخواهد یک واحد 100 متری را خریداری کنند حداقل باید 300 میلیون تومان پول پرداخت کنند و وام مثلا 100 میلیون تومانی پاسخگوی نیاز آنها نیست. به نظرم باید به دنبال تسهیلات کم بهره باشند و مبلغ وام را افزایش دهند تا خانوارها بتوانند به مسکن دسترسی پیدا کنند.

    نگاه دولتی به بخش خصوصی مثبت نیست

    وی یادآور شد: نگاه دولتی هیچ وقت به بخش خصوصی نگاه مثبتی نبوده و بایستی سمن ها بخش خصوصی را تشویق و ترغیب کنند تا روی پای خودشان بایستند. سازمان آب اخیرا تعرفه آب را برای هر انشعابی یک میلیون و 700 هزار تومان تعیین کرده و با افزایش خدمات مربوط به شرکت های گاز، سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها بخش خصوصی و یا صنعت مسکن چگونه رونق داشته باشد.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان خواستار شد: دولت باید تفاهم نامه هایی با بخش خصوصی و انجمن های انبوه سازان منعقد و تعرفه ها را برای انجمن کاهش دهد.

    یاوری بیان کرد: آهن خود را از بخش خصوصی مثل بازار آهن می گیریم ولی در بخش مسکن نگاه ها بیشتر روی بخش دولتی است و آنها باید تغییری در این زمینه داشته باشند.

    وی عنوان کرد: تعرفه ها اگر کاهش پیدا کند قطعا قیمت تمام شده مسکن نیز کاهش پیدا می کند اما چیزی که الآن هست خدمات دولتی باعث افزایش مسکن شده است.

    نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان در پایان پیش بینی کرد: امیدوارم در 6 ماه دوم امسال یک رونق ساختمان را شاهد باشیم تا بلکه بازار وضعیت بهتری پیدا کند. در این میان اگر گردش مالی هم صورت بگیرد سودش به مردم و همچنین سازندگان بخش مسکن را خواهند برد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار