مدیران خودروعصر اعتبار

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب ساخته شد

عصر ساختمان- فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی در جریان زلزله آبان ۲۱ آبان سال ۹۶ در این شهرستان تخریب شد که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار و۲۹۷ واحد مسکونی ساخته شده است.

بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در سرپل‌ذهاب ساخته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در سرپل ذهاب، افزود: از مجموع واحدهای ساخته شده هفت هزار و 161 واحد در داخل شهر و هشت هزار و 136 واحد مسکونی روستایی است که یک کار سنگین و عملکرد بسیار مناسبی است.

    وی اظهار داشت: تهدید زلزله در سرپل ذهاب به یک فرصت برای مهاجرت معکوس روستاییان به شهر تبدیل شد و تعداد واحدهای ساخته شده در روستا نشان می دهد که ساخت و ساز روستایی سه درصد رشد داشته و افزایش 20 درصدی مهاجرت معکوس از شهر به روستا انجام شده است.

    نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت:در حوزه مقاوم سازی نیز اقدام های بسیار خوبی انجام شده که 570 واحد مسکن مهر شهید شیرودی تنها بخشی از مقاوم سازی های صورت گرفته است.

    جمالی نیا اضافه کرد: در حوزه بازسازی مدارس نیز تهدید زلزله به فرصت تبدیل شد به گونه ای که در جریان زلزله 32 واحد آموزشگاهی تخریب شد اما با همت خیران و اعتبارات دولتی 57 مدرسه احداث شد.

    دبیر سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه نیز گفت: دوران بازسازی در سرپل ذهاب یک دانشگاه کامل از اقدام های عملیاتی، اجرایی و تخصصی است که می تواند تجربه های آن در بازسازی های دیگر مناطق مورد استفاده قرار گیرد.

    سهراب شیرزادی افزود: طرح سبک سازی به هیچ وجه دارای استانداردهای لازم نبوده و قابل تایید نیست از این رو مجوز و تاییدیه به این‌گونه سازه ها داده نخواهد شد و نیاز است از ساخت آن ها جلوگیری شود.

    وی اظهار داشت: تمام دستگاه های اداری سرپل ذهاب در راه بازسازی درکنار نظام مهندسی استان بودند که همراهی آن ها قابل قدردانی است.

    سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90هزار تن جمعیت دارد.

    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار