مدیران خودروعصر اعتبار

شرکت‌های اجاره‌ای تأسیس می‌شود

طرح جدید واگذاری زمین به مردم با اقساط ۱۰ساله

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کنترل اجاره‌بها لازم است کنار صنعت اجاره‌داری سنتی، شرکت‌های اجاره‌ای را هم تعریف کنیم.

طرح جدید واگذاری زمین به مردم با اقساط ۱۰ساله
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده در برنامه تیتر امشب ابراز کرد: بر اساس مصوبات یکشنبه در راستای صنعت اجاره‌داری باید بتوانیم تحول بنیادین در صنعت اجاره‌داری ایجاد کنیم و علاوه بر شرایط سنتی که توسط بخش خصوصی ساری و جاری است باید بتوانیم شرکت‌های اجاره‌ای را هم تعریف و راه‌اندازی کنیم.

    وی گفت: با هدف تأمین مسکن اجاره‌ای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت پیشنهادی را به هیئت دولت دادیم که خوشبختانه تصویب شد که دولت بر اساس آن می‌تواند زمین 99ساله در اختیار شرکت‌های اجاره‌ای حرفه‌ای یا نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی بگذارد که این‌ها تولید مسکن اجاره‌ای کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این واحد‌ها در هر شهر به‌خصوص با اولویت کلان‌شهر‌ها و شهر‌های مراکز استان‌ها ابزاری برای کنترل بازار اجاره خواهند بود.

    وی گفت: مصوبه بعدی موضوع فروش اقساطی زمین بود، چون در طرح اقدام ملی، بخشی از زمین‌ها به‌مدت 99 سال واگذار و بخشی از آن به‌عنوان فروش اقساطی که با مصوبه دولت 10ساله اقساط می‌شود.

    معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این بخش برای متقاضیان حقیقی بدون کارمزد و با قیمت کارشناسی روز محاسبه می‌شود، ولی آن‌ها تا 10 سال اقساط پرداخت می‌کنند که البته 2 سال به‌عنوان دوران ساخت، تنفس دارد و این زمین‌ها مستقیم به مردم واگذار می‌شود.

    کارشناس بازار مسکن هم گفت: به‌نظر من این‌که برای اجاره‌بها سقف گذاشته‌اند هیچ فایده‌ای ندارد و سیاست غلطی است که سال‌های قبل هم اجرا شد و هیچ فایده‌ای نداشت.

    پروین پورراهکار رفع این مشکل را صرفاً تولید مستمر، باکیفیت و به‌اندازه کافی مسکن و جمع‌آوری بساط سوداگران بازار مسکن دانست و ادامه داد: التهاب بازار مسکن ناشی از سوداگری است که برنامه و سیاست مناسبی برای برخورد با آن مشاهده نمی‌شود.

    این کارشناس گفت: بازار مسکن و زمین بدون اعمال حاکمیت دولت سروسامان نمی‌گیرد و باید اجاره‌داری حرفه‌ای برای کنترل اجاره‌بها راه بیفتد.

    نایب‌رئیس انجمن انبوه‌سازان هم گفت: انتظار بخش خصوصی، ثبات قوانین و مصوبات حداقل برای 10 سال است، زیرا سرمایه‌گذار باید بر اساس آن برای سرمایه‌اش برنامه‌ریزی کند.

    ایرج رهبر همچنین اهمیت اعتمادسازی را یادآور شد و افزود: اعتمادسازی مهم است و باید قول و قرار‌هایی که بین بخش خصوصی و دولت گذاشته می‌شود اجرایی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار