مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار تبریز خبر داد

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان از سوی بانک جهانی برای مبارزه با حاشیه‌نشینی تبریز

عصر ساختمان- فرماندار تبریز با بیان اینکه وسعت بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی تبریز را ۴ هزار و ۵۲۲ هکتار اعلام کرد و گفت: از سوی بانک جهانی برای مبارزه با معضل حاشیه‌نشینی تبریز، ۱۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان از سوی بانک جهانی برای مبارزه با حاشیه‌نشینی تبریز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، رحیم شهرتی‌فر پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی استان اظهار داشت: برنامه منطقی معضل حاشیه‌نشینی از طریق ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری کشور ابلاغ شده و تبریز هم از شهرهایی است که با معضل حاشیه‌نشینی دست و پنجه نرم می‌کند.

    وی با بیان اینکه وسعت بافت فرسوده تبریز دو هزار و 522 هکتار و وسعت سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشینی 2 هزار هکتار است، افزود: از سوی بانک جهانی برای مبارزه با معضل حاشیه‌نشینی 12 میلیارد تومان در محلات هدف تخصیص یافته که با این میزان 14 پروژه با 4 طرح توانمندسازی اجرا کردیم.

    شهرتی‌فر خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک چهارجانبه در پایان سال 92، بنا بود 41 هکتار زمین برای ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی و تحت پوشش قرار دادن 3 هزار خانواده حاشیه‌نشین اختصاص یابد که تنها 11 هکتار آن به شهرداری واگذار شده است.

    وی با بیان اینکه برای رفع معضل حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن باید دنبال اقدامات اساسی و اثرگذار باشیم، افزود: اقشار آسیب‌پذیر جامعه باید تحت پوشش تأمین اجتماعی به معنای واقعی قرار گیرند.

    * انتقاد از تأمین اجتماعی

    فرماندار تبریز متذکر شد: تأمین اجتماعی ما به سان یک بنگاه اقتصادی عمل می‌کند در حالی که در دنیای توسعه یافته تأمین اجتماعی تعریف دارد و هیچ موقع یک خانم به دلیل از دست دادن همسر خود دچار عسر و حرج نمی‌شود و نیازهای اولیه او از طریق توسعه فراگیر خدمات تأمین اجتماعی برطرف می‌شود.

    شهرتی‌فر تصریح کرد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیشتر برای رسیدگی به شکایات کارگران از کارفرمایان اقدام می‌کند ولی در بحث رفاه اجتماعی آن طور که باید ورود نمی‌یابد که در این ارتباط سیاست‌ها و روش‌ها باید مورد تجدید نظر قرار گیرند و اثرگذارتر عمل کنند.

    *راه‌اندازی 64 سازمان مردم نهاد و 30 مجتمع سلامت در تبریز

    وی با بیان اینکه در تبریز 64 سازمان مردم نهاد راه‌اندازی شده و باید میزان اثرگذاری فعالیت اینها را مورد بررسی قرار داده و مردم را پای کار آوریم، افزود: در مسأله فرهنگ اگر اهالی فرهنگ و هنر را به فعالیت در مناطق هدف آسیب‌پذیر سوق دهیم به مراتب فعالیت‌های آنها تأثیرگذارتر خواهد بود.

    شهرتی‌فر در ادامه از راه‌اندازی 30 مجتمع سلامت در سال‌جاری خبر داد و اذعان داشت: روستاهای ما در بخش جنوب غرب روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و در تأمین نیازهای حیاتی با مشکل مواجه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار