مدیران خودروعصر اعتبار

جلسات پی در پی هم‌اندیشی اعضای شورا با شهرداری برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: با احداث یک خیابان ۸۵۰ متری، زیرگذر استاد معین دو طرفه خواهد شد.

جلسات پی در پی هم‌اندیشی اعضای شورا با شهرداری برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از اقتصاد آنلاین، سال گذشته، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران بر اتمام 6پروژه زیرگذر استاد معین، زیرگذر گیشا، مجموعه فرهنگی و هنری طغرل، مرکز نمایش‌ها آیینی صبا، بزرگراه شهید رستگار و بروجردی تا پایان سال تاکید کرد و گفت از شهردار تهران خواستیم بدون هیچ عذر و بهانه‌ای آن‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

    اما به جز افتتاح پرحاشیه زیرگذر استاد معین و زیرگذر گیشا، تکمیل مابقی به پایان سال 98 نرسید و ادامه ساخت آن‌ها به سال 99موکول شد.

    محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، اما در آخرین از گلایه اعضا شورا به شهردار درباره تکمیل نشدن پروژه‌ها مذکور گفت.

    او با بیان اینکه پرسش افکار عمومی درباره سرانجام تکمیل 6 پروژه فوق، درد و دل خود شورا است، گفت:  از آنجایی که تکمیل این پروژه‌ها روی زمین مانده بود، جلسات هم‌اندیشی‌مان را با شهردار تهران بیشتر کردیم تا در هرجلسه که به صورت هفتگی برگزار می‌شود، سرانجام تکمیل سه پروژه مورد بررسی قرار گیرد. در جلسه هم‌اندیشی روز یکشنبه شورا با شهردار، درباره سه پروژه مرکز نمایش‌های آیینی صبا،مجموعه فرهنگی هنری طغرل و کلنگ‌زنی فاز دوم پروژه گیشا صحبت شد.

    او ادامه داد: به شهردار تهران اعلام کردیم که مرکز نمایش‌های آیینی صبا، باید تا دو ماه آینده یعنی اواخر شهریورماه افتتاح و به بهره‌برداری برسد که ایشان اعلام کرد صبا مشکل حقوقی با مالک دارد. همچنین شهردار تهران علت تعلل در افتتاح مجموعه فرهنگی و هنری طغرل را تعریف نشدن ساختار اجرایی و نیرو نداشتن عنوان کرد که بنا شد از نیروهای داخل مجموعه شهرداری استفاده و به سرعت ساختار اجرایی آن، ایجاد شود.

    هاشمی همچنین گفت که؛ شهردار تهران قول داده به سرعت قسمت دوم زیرگذر گیشا کلنگ‌زنی شود.

    زیرگذر استاد معین دو طرفه می‌شود/ تکمیل بزرگراه رستگاه تا دوماه آینده

    صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت تکمیل 6 پروژه عمرانی باقی مانده از دوره سابق مدیریت شهری به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: در ارتباط با زیرگذر گیشا، دو نظر مطرح است؛ یک اینکه بر روی چمران دور برگردان ایجاد کنیم و دوم اینکه برای ورود به گیشا، تونل احداث شود.

    او ادامه داد: احداث تونل سبب می‌شود مشکلات ایمنی که در گذشته مطرح بود، دیگر ایجاد نشود اما متوجه شدیم که ارتفاع لوله آب در این منطقه بالا است و اگر بشود ارتفاع تونل را حدود 4متر بالاتر برد، می‌شود تونل را احداث کرد.

    صبوری همچنین با بیان اینکه احداث زیرگذر با سرعت خوبی پیش رفت، در ارتباط با کلنگ‌زنی بخش دوم آن اظهار کرد: طی روزهای اخیر کلنگ‌زنی بخش دوم آن آغاز خواهد شد.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره سرانجام تکمیل پروژه فرهنگی و هنری برج طغرل(رازی) هم گفت: کارهای عمرانی این پروژه به پایان رسیده و مسائل سیستماتیک باقی مانده است که اگر حل شود، به زودی افتتاح خواهد شد. درباره تکمیل نشدن پروژه مرکز نمایش‌های آیینی صبا هم معاونت فرهنگی و اجتماعی باید پاسخگو باشد.

    او همچنین با اعلام این خبر که تمام معارضان پروژه شهید رستگار رفع شده است، گفت: تا دوماه آینده بزرگراه شهید رستگار به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین سه معارض بزرگراه شهید بروجردی باقی مانده که شهرداری در حال رفع آن‌ها است. البته این پروژه مشکل طراحی هم دارد که در حال اصلاح آن همزمان با رفع معارضان هستیم.

    صبوری در پاسخ به پرسشی درباره سرانجام رسیدگی به اعتراض ساکنان منطقه 9 در ارتباط با پروژه زیرگذر استادمعین نیز تاکید کرد: طرح اولیه این زیرگذر یک طرفه بوده است اما شهروندان به آن اعتراض داشتند و خواستار دو طرفه شدن مسیر آن هستند. به زودی خیابانی به عرض 850 متر به سمت سی متری جی احداث خواهد شد که با وجود آن می‌توان زیرگذر استاد معین را دو طرفه کرد.

    او ادامه داد: همچنین بنا است پل عابر پیاده روبرو برج آزادی برچیده و زیرگذری برای عبور عابران پیاده احداث شود تا علاوه بر حفظ دوباره حریم این اثر تاریخی، شهروندان نیز امنیت کامل و دسترسی آسان‌تری از BRTبرای تردد داشته باشند.

    معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین در پایان گفت که؛ تاکنون 40کیلومتر پیاده رو در سطح تهران احداث شده و طراحی‌ها مربوط به احداث 500کیلومتر پیاده‌رو تا پایان سال، به اتمام رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار