مدیران خودروعصر اعتبار

طرح شبکه‌ای کردن دستگاه پیش‌بینی زلزله در تهران برای کاهش خسارت‌ها

عصر ساختمان:معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام افزایش شمار دستگاه‌های شتاب‌نگاشت‌(دستگاه پیش بینی زلزله) و شبکه‌ای کردن آنها در پایتخت برای کاهش خسارات زلزله، بر اهمیت اجرای طرح تاکید کرد. وی هزینه اجرای این طرح را ۳۰ میلیارد تومان تخمین زد و گفت هنوز منابع اجرا تامین نشده است.

طرح شبکه‌ای کردن دستگاه پیش‌بینی زلزله در تهران برای کاهش خسارت‌ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی‌زاده در مورد نصب شتاب نگاشت‌های زلزله در سطح کشور و برنامه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این‌باره گفت: تعدادی شتاب‌نگاشت در تهران وجود دارد که از نظر کمیت به تعداد آنها افزوده‌ایم و در برنامه داریم تا شتاب‌نگاشت‌های تهران را به صورت شبکه درآوریم. همچنین سامانه‌ای را تحت‌عنوان «هشدار سریع و پاسخ سریع» برای اجرا به دولت بردیم که هنوز منابع اجرای آن پروژه در اختیار ما قرار نگرفته است.

    رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به ویژگی‌های سامانه شتاب‌نگاشت که چند ثانیه قبل از وقوع زلزله هشدارهای لازم را می‌دهد افزود: سامانه شتاب‌نگاشت زلزله این قابلیت را دارد که بتوان چند ثانیه قبل از وقوع زلزله، شریان‌های حیاتی را که می‌توانند مشکل ایجاد کنند از جمله شبکه گاز را، قطع کرد و خسارت ناشی از سوانح پیش روی را کاهش داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طرح‌های شتاب‌نگاشت به طور کامل آماده شده، اما هنوز منابع کافی برای انجام پروژه در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در اختیار ما قرار نگرفته است.

    شکرچی‌زاده میزان برآورد اجرای طرح هشدار سریع و پاسخ سریع را 30 میلیارد تومان تخمین زد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد طرح‌های پژوهشی که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حال انجام است گفت: طرح‌های متعددی در حوزه مسکن و شهرسازی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی وجود دارد که یکی از آنها، طرح رویه بتنی فرودگاه بود که مطالعات آن در حال انجام است و اجرای آن نیز در باند 29 فرودگاه مهرآباد به عنوان نمونه‌ای برای اشاعه به تمامی حوزه‌ها انجام می‌شود.

    وی در پایان طرح مدیریت روسازی راه‌ها را از دیگر طرح‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی عنوان کرد که پروژه مطالعاتی آن انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار