مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی:

مسکن خراسان جنوبی از رکود خارج می‌شود

ارائه ۲ طرح جدید توسط بانک مسکن

عصر ساختمان:مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت: این بانک به عنوان تنها بانک دولتی و تخصصی در بخش مسکن به منظور خروج از رکود موجود در این بخش اقدام به ارائه ۲ طرح جدید در قالب طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن و حساب امانی پیش‌فروش ساختمان کرده است.

مسکن خراسان جنوبی از رکود خارج می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمد پورقربانی ظهر امروز در نشست متعاملان بخش مسکن و ساختمان استان که به منظور تشریح محصولات جدید بانک مسکن استان برگزار شد اظهار داشت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک دولتی و تخصصی در بخش مسکن به منظور خروج از رکود موجود در این بخش اقدام به طراحی دو محصول جدید در قالب طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن و حساب امانی پیش فروش ساختمان کرده است.

    وی در تشریح طرح تضمین معاملات فروش اقساطی مسکن گفت: در این طرح انبوه‌سازانی که خواهان فروش واحدهای خود به صورت پیش فروش به خریداران هستند ولی نگران عدم بازپرداخت اقساط از سوی خریدار می‌باشند پرداخت اقساط خریدار واحد در سررسید حتی در صورتی که خریدار قسط مربوطه را به حساب بانک واریز نکند به نوعی توسط بانک مسکن تضمین می‌شود.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت: سقف مبلغ قابل تضمین توسط بانک یک میلیارد و 500 میلیون ریال و حداکثر تا سقف 50 درصد ارزش کار‌شناسی ملک بوده و حداکثر مدت زمان فروش اقساطی در این طرح 50 ماه و حداکثر میزان اقساط ماهانه نیز 30 میلیون ریال است.

    پورقربانی در خصوص تعرفه دریافتی از مشتریان در قبال ارائه این خدمت بیان کرد: کارمزد عاملیت بانک در این طرح 5 درصد مبالغ اقساط مقرر قابل پرداخت به فروشنده تعیین شده است که نرخ موثر کارمزد بانک حدود 3.2 درصد خواهد بود.

    وی افزود: از مزایای طرح تضمین معاملات، افزایش قدرت خرید خریداران مسکن بدون افزایش سقف تسهیلات و به طور کلی بدون نیاز به تسهیلات بانکی که در نتیجه آن امکان فروش اقساطی واحد‌های مسکونی فراهم خواهد شد است.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی گفت: همچنین این طرح موجب ترغیب فروشندگان به پیش فروش واحدهای در حال احداث و تامین مالی طرح‌های نیمه تمام بدون استفاده از منابع بانکی با اطمینان از اینکه پس از تکمیل و آماده شدن اسناد و انتقال واحد‌ها امکان دریافت بخش عمده‌ای از ثمن معامله وجود دارد خواهد داشت.

    پورقربانی بیان کرد: این امر امکان شروع و افتتاح پروژه‌های جدید با توجه به فروش واحد‌های در اختیار سازندگان را فراهم کرده و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

    وی از حساب امانی به عنوان دیگر محصول جدید بانک مسکن یاد کرد و افزود: هدف اصلی از ایجاد این حساب ساماندهی بازار پیش فروش مسکن و کاهش ریسک‌های مرتبط با خریداران مسکن است و در واقع یکی از مهم‌ترین کاربردهای حساب امانی ایجاد ساز و کار برای کاهش ریسک کلاهبرداری و مخاطرات اخلاقی میان پیش خریدار و پیش فروشنده از طریق ورود شخص سوم مورد اعتماد دو طرف است.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی بیان کرد حساب امانی یک ابزار مالی است که توسط شخص سوم که بانک است جهت ارائه خدمات مشخص به مشتری ایجاد می‌شود.

    پورقربانی گفت: فروشنده‌ای که قصد فروش واحدهای در حال احداث خود از طریق انتشار آگهی پیش فروش را دارد باید ابتدا نسبت به افتتاح حساب امانی نزد یکی از شعب بانک مسکن اقدام و سپس با در دست داشتن تاییدیه افتتاح حساب امانی صادره توسط بانک برای صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کند و پس از اخذ مجوز لازم و انتشار آگهی و مراجعه پیش خریداران باید نسبت به انعقاد قرارداد پیش فروش در دفتراسناد رسمی اقدام کند.‌

    وی اظهار داشت: در راستای اجرای مفاد قرارداد، پیش خریدار مبالغ مربوطه را در مواعد مقرر به حساب افتتاحی بنام خودش واریز کرده و بانک پس از درخواست پیش فروشنده و تأئیدیه مهندس ناظر نسبت به انتقال مبالغ از حساب پیش خریداران به حساب امانی پیش فروشنده اقدام می‌کند که در قبال ارائه این خدمت بانک مبلغ یک میلیون ریال کارمزد از پیش خریدار و نیم درصد ارزش کل قرارداد‌های مشمول اخذ می‌کند.

    مدیر شعب بانک مسکن خراسان جنوبی با اشاره به کاهش نرخ تسهیلات در صندوق‌های سه‌گانه بانک مسکن گفت: نرخ تسهیلات اعطایی در صندوق‌های پس انداز مسکن یکم، صندوق پس انداز مسکن جوانان و صندوق پس انداز مسکن عادی از 13 درصد به 11 درصد تقلیل یافت و اقساط تسهیلاتی که برای زوجین پرداخت می‌شود حدود 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ در حساب‌های صندوق پس انداز فوق‌الذکر شامل افرادی که تاکنون وام خود را دریافت نکرده‌اند و یا به تازگی ثبت نام کرده‌اند می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو