مدیران خودروعصر اعتبار

صدور پروانه ساختمانی نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز دارد

عصر ساختمان:مدیر نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: صدور پروانه ساختمانی نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و کلیه مشاغل وابسته به امور ساختمانی و ارتباط مستقیم با نیروهای فعال در این عرصه دارد.

صدور پروانه ساختمانی نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهرداد محلوجی اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی موجود در جامعه و کاهش نقدینگی و عدم تمایل به ساخت و ساز و در پی آن عدم استقبال به درخواست پروانه ساختمانی یکی از راهکارهای موقت برای تشویق شهروندان به اخذ پروانه، تخفیف در هزینه‌های صدور آن است.
    وی افزود: در این راستا شهرداری اصفهان سال گذشته با اعلام تخفیف 35 درصدی گام بلندی در این خصوص برداشت و بخشی از رکود بازار مسکن را کاهش داد.
    مدیر نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بدیهی است افزایش آمار صدور پروانه ساختمان منجر به افزایش درآمد شهرداری و انجام پروژه‌های عمرانی و خدماتی وسیعی در حوزه مدیریت شهری می‌شود.
    وی ادامه داد: صدور پروانه ساختمانی نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و کلیه مشاغل وابسته به امور ساختمانی و ارتباط مستقیم با نیروی‌های فعال در این عرصه دارد اما این روش یک راه حل موقت بوده و باید در پی درآمد پایدار برای شهرداری گام برداشت تا از وابستگی به فروش تراکم رهایی یابد.
    محلوجی تصریح کرد: در خصوص ارزیابی از تخفیف یاد شده با توجه به اینکه زمان صدور پروانه برای اینگونه پلاک‌ها تا 6 ماه نخست سال 95 مقرر شده است، امکان برآورد تعداد پروانه‌ها و میزان درصد افزایش نیست اما در مقایسه با متراژ پروانه‌های صادر شده در سال  93 می‌توان رشد حدود 18 درصدی را ملاحظه کرد که یکی از عوامل آن می‌تواند تخفیف ارائه شده باشد.
    وی بیان کرد: با توجه به حجم مراجعات به مناطق مختلف و طرح پروانه‌هایی در شورای مشورتی شهرسازی و معماری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، ذکر آمار شورای مشورتی می‌تواند نشانه‌ای از استقبال مردم باشد.
    مدیر طرح نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: در 3 ماهه پایانی سال 94 بالغ بر 460 مورد پرونده در این شورا مطرح شد که از این تعداد حدود 270 مورد پس از طرح در شورا و رعایت ضوابط شهرسازی منجر به پرداخت عوارض و مراحل صدور پروانه شد.
    وی در پایان دلایل صادر نشدن بخشی از پروانه‌های موجود در شهرداری را عدم پیگیری مالکان و یا توافق شرکا، درخواست مازاد بر ضوابط توسط مالک، عدم امکان رعایت حقوق مجاورین و مباحث مالی و عدم پرداخت عوارض توسط مالکان عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار