مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای فاز دوم مرمت خانه تاریخی شعربافان در گرگان

عصر ساختمان:دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان از اجرای عملیات مرمتی خانه تاریخی شعربافان در محله سرچشمه گرگان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای بازآفرینی محدوده های قدیمی و تاریخی شهرهای استان در حال انجام است.

اجرای فاز دوم مرمت خانه تاریخی شعربافان در گرگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، ابراهیم مبارک قدم روز یکشنبه افزود: برای اجرای این عملیات اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 14 میلیون ریال از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در نظر گرفته شده است.
    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: مرمت خانه تاریخی شعربافان یکی از چهار پروژه در حال اجرای استان در این بخش است که در قالب دو فاز اجرایی شده است.
    وی اضافه کرد: فاز اول مرمت این خانه تاریخی با بهسازی و نوسازی ساختمان قدیمی که در حال تخریب بود، در سال 94 و با اعتباری بیش از یک میلیارد و171 میلیون ریال انجام شد.
    به گفته وی، در سال جاری نیز با تامین اعتبار لازم ،مرمت فضاهای خدماتی، تاسیساتی، بهداشتی این خانه تاریخی در حال انجام است.
    وی گفت: بعد از پایان عملیات مرمتی فاز دوم این خانه تاریخی با کاربری مورد نیاز و مناسب واگذار می شود.
    مبارک قدم تصریح کرد: خانه تاریخی شعربافان قدمتی بیش از 110 سال دارد و همانطور که از اسم آن پیداست شَعر به معنی ابریشم است و در آن زمان جهت ابریشم بافی استفاده می شد به گونه ای که در زمان مرمت خانه وسایل و ابزار مربوط به فرآیند ریسندگی پارچه های ابریشم یافت شده است.
    بافت تاریخی گرگان، جزو بافت های با ارزش همچون شهرهای یزد، اصفهان و تبریز بوده و دارای سبک معماری است و وسیع ترین بافت تاریخی شمال ایران می باشد.
    بافت تاریخی گرگان از سمت شمال غرب و شمال به خیابان 30 متری رسالت، از شرق به خیابان گرگان جدید، میدان وحدت و خیابان پاسداران، از جنوب به خیابان فرد جهان و خیابان ملل تا تقاطع خیابان پاسداران و از سمت غرب به خیابان ایرانشهر (طالقانی)، میدان مازندران و خیابان جمهوری محدود می شود.
    وسعت این بخش از بافت گرگان نزدیک به 150 هکتار و معادل پنج درصد از مساحت قانونی شهر است.
    شهرستان گرگان با افزون بر 450 هزار نفر جمعیت مرکز استان گلستان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو