مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سیاست دولت مسکن‌سازی در شهرهای پیرامون تهران است

تحویل مساکن‌ مهر فاقد متقاضی به نهادهای حمایتی و نیروهای مسلح و انتظامی

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود داشت که در سازمان ملی زمین و مسکن تعداد این واحدها امروز به ۹ هزار واحد رسیده‌ است. قرار بر این شد که واحدهای فاقد متقاضی پس از شناسایی به کمیته امداد، بهزیستی، نیروی مسلح و نیروی انتظامی و سایر نهادهای متقاضی ارایه شود.

سیاست دولت مسکن‌سازی در شهرهای پیرامون تهران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، علی نبیان درباره تامین اراضی پروژه مسکن ملی اظهار داشت: طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی مکلف به احداث 400 هزار واحد مسکونی است که اراضی 200 هزار واحد آن توسط شرکت عمران شهرهای جدید تخصیص داده شده و می‌شود و 100 هزار واحد هم از سوی شرکت بازآفرینی تامین زمین می‌شود. ساخت 100 هزار واحد مسکن ملی هم بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در این بخش تامین اراضی در مناطق شهری بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن است.  

    وی ادامه داد: براساس تکلیف وزیر راه وشهرسازی برای افزایش سرعت اجرای پروژه مسکن ملی، واگذاری زمین به صورت گروهی را دنبال می‌کنیم و تعاونی‌هایی که ظرفیت تولید مسکن را دارند و به تایید شورای مسکن استان‌ها رسیده‌اند وارد پروژه می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر این پروژه تحویل شود.    

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مجموعه‌ تعاونی‌ها توانمند شناسایی شده‌اند، افزود: اراضی مورد نیاز تعاونی‌ها دراختیار استان‌ها قرار گرفته است.   

    نبیان اظهار داشت: باید برای 100هزار واحد مسکن ملی زمین تامین می‌کردیم که در حال حاضر اراضی تحویل شده به بیش از 100 هزار واحد رسیده‌است و تمام این اقدامات انجام شده در راستای افزایش سرعت پروژه است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل مسکن مهر تا آبان ماه گفت: علاوه بر مسکن ملی، اتمام پروژه مسکن مهر را هم دنبال می‌کردیم و تحویل مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزارنفر بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن بوده است که طبق تکلیف وزیر راه و شهرسازی پروژه مسکن مهر باید تا آبان‌ماه سال جاری به اتمام برسد.    

    وی درباره تعیین تکلیف مسکن مهرهای فاقد متقاضی گفت: چیزی حدود 60 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی وجود داشت که در سازمان ملی زمین و مسکن تعداد این واحدها امروز به 9 هزار واحد رسیده‌ است. قرار بر این شد که واحدهای فاقد متقاضی پس از شناسایی به کمیته امداد، بهزیستی، نیروی مسلح و نیروی انتظامی و سایر نهادهای متقاضی ارایه شود.       

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره میزان اراضی دولت برای ساخت مسکن در شهر تهران تاکید کرد: در شهر تهران شرایط متفاوت است و دولت به دنبال این بوده مسکن سازی را از شهر تهران به سمت شهرهای جدید پیرامون پایتخت پیش ببرد از این رو سه  شهر جدید هشتگرد، پرند و پردیس برای ساخت مسکن ملی و مسکن مهر انتخاب شد تا خدمات در این شهرهای اطراف تهران ارایه شود.  

    نبیان درباره ارایه اراضی دولتی از سوی سایر دستگاه‌ها به وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: بر اساس ماده 6 قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن باید تمام دستگاه‌ها اراضی خود را به وزارت راه وشهرسازی تحویل دهند تا پروژ‌ه‌های مسکنی در این مناطق اجرا شود و  شناسایی اراضی هم در انجام است و در استان‌هایی مانند خوزستان هم وزارت نفت اراضی خود را تحویل داده‌ است.  

    وی ادامه داد: در شورای عالی مسکن رییس جمهور به طور جدی پیگیر تحویل اراضی بود و به وزارت اقتصاد ماموریت شناسایی اراضی و تحویل آن به وزارت راه و شهرسازی را داده است و در حال حاضر استعلامات از استانداری‌ها برای شناسایی اراضی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار