مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول کارگری خواستار شد

پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال

عصر ساختمان- یک مقام مسئول کارگری معتقد است حق مسکن شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است و معوقات آن باید از ابتدای سال به کارگران پرداخت شود.

پرداخت معوقات حق مسکن کارگران از ابتدای سال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علی اصلانی با اشاره به ارسال مصوبه افزایش حق مسکن کارگران به هیات وزیران گفت: حق مسکن جزو دیون کارگران به شمار می رود و هیچ سالی نبوده که معوقات آن پرداخت نشده باشد لذا امیدواریم مصوبه حق مسکن که شامل بخشنامه دستمزد شورای عالی کار است  زودتر تصویب و معوقات آن از ابتدای امسال به طور کامل به کارگران پرداخت شود.

    اصلانی با تاکید بر تصویب هرچه سریع تر مصوبه افزایش حق مسکن گفت: متاسفانه به دلیل تاخیر در تصویب حق مسکن، بعضا شایعاتی مبنی بر از دستور خارج کردن مصوبه را می شنویم و گله مندیم که در جلسه هفدهم خرداد شورای عالی کار، تنها مبلغ کمک هزینه مسکن به تصویب رسید و زمان و تاریخ اجرای مصوبه مورد توجه قرار نگرفت.

    به گفته اصلانی،  در شرایط اقتصادی حاضر، وضع معیشت کارگران چندان مساعد نیست و بیگانگان روی برنامه های اقتصادی کار می کنند و در تلاشند از راههای مختلف ضربه بزنند و جامعه را تحریک کنند؛ لذا در این شرایط از دولتمردان می خواهیم که از کارگران که به سختی زندگی می گذرانند در برابر فشارها حمایت کنند.

    این مقام مسئول کارگری در پایان با ابراز خرسندی از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت و وزارت کار گام بزرگی در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان برداشتند و مبلغ مورد نیاز را برای اجرای آن اختصاص دادند. احکام این افزایش از اول مرداد ماه صادر و اجرا می شود و با همسان سازی حقوق ها، معیشت مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی تقویت خواهد شد.

    به گزارش ایسنا،  مصوبه افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن کارگران که هفدهم خرداد ماه به تصویب اعضای شورای عالی کار رسیده بود علیرغم ارسال به هیات وزیران تاکنون به تصویب نرسیده و بخشی از دستمزد سال 1399 کارگران تحت عنوان کمک هزینه مسکن، پرداخت نشده است. در حال حاضر مبلغ حق مسکن کارگری 100 هزار تومان است که در صورت تصویب 300 هزار تومان خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار