مدیران خودروعصر اعتبار

فراهانی خواستار شد:

لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از پرداخت سهم ۲۰ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی

عصر ساختمان- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی و پرداخت سهم ۲۰ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد.

لزوم تامین مالی توسعه خطوط مترو از پرداخت سهم ۲۰ درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مجید فراهانی صبح امروز در تذکر پیش از دستورخود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است گفت: انتظار می رود تا مدیران شهری با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران را فراهم کنند.
    وی اظهار کرد: بر همین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 80 قانون شوراهای اسلامی کشور،با عنایت به لزوم تامین مالی برای توسعه مترو  درباره « تامین مالی توسعه خطوط مترو از محل درآمد مجتمع های ایستگاهی و پرداخت سهم 20 درصد از عوارض صدور پروانه ساختمانی» تذکر می دهم.

    عضو شورای شهر تهران گفت: بر اساس حکم مصوب شورای اسلامی شهر تهران، 20 درصد عوارض صدور پروانه ساختمانی، 20 درصد عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده مرکزی و ترافیک باید  پس از وصول به حساب تمرکز وجوه درآمد و سپرده که به نام شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) نزد خزانه شهرداری تهران افتتاح شده یا می‌شود واریز و صددرصد تخصیص یافته تلقی شود.
    فراهانی افزود: همچنین  در راستای توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی (tod) ترتیبی اتخاذ کنند تا 100 درصد درآمد دریافتی حاصل از ردیف مربوط به مجتمع‌های ایستگاهی را  به معاونت حمل و نقل داده و این معاونت نیز مکلف است درآمد مذکور را صرفاً به توسعه و تکمیل خطوط و ایستگاه‌های مترو اختصاص دهد.
    رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود گزارش اقدامات مربوط به این بندها هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شود، گفت: بدون شک توسعه حمل و نقل ریلی و گسترش خطوط مترو به منظور افزایش سطح پوشش و دسترس پذیری شهروندان تهرانی به خدمات مترو از جمله انتظارات برحق شهروندان از مدیریت شهری است.
    وی افزود: بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران در مسیر پاسخ به این مطالبه برحق در بودجه سال 1399 امکان استفاده از ظرفیت تامین مالی مبتنی بر مجتمع های ایستگاهی،سهم 20 درصدی از عوارض ساختمانی،انتشار اوراق مشارکت و... را پیش بینی کرده است و انتظار دارد تا مدیران شهری با عمل به مصوبات شورا در مسیر خدمت به مردم گام بردارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار