مدیران خودروعصر اعتبار

مالکیت یک نهاد بر ۱۰۰۰ واحد مسکونی؛

۱۹۵ واحد مسکونی متعلق به یک فرد!

عصر ساختمان- وزارت راه و شهرسازی از مالکیت یک نهاد بر ۱۰۰۰ واحد و یک فرد حقیقی بر ۱۹۵ واحد مسکونی خبر داد.

۱۹۵ واحد مسکونی متعلق به یک فرد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در اولین ماه های راه اندازی سامانه املاک و اسکان آمار و ارقام جالبی از مالکیت یک نهاد بر 1000 واحد مسکونی، یک فرد بر 195 واحد و همچنین افرادی با بیش از 90 خانه در تهران به دست آمده است.

    بعد از آنکه روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد برخی افراد که مالک بیش از 90 واحد مسکونی هستند شناسایی شده‌اند، امروز پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن این وزارتخانه هم خبر داد که در تهران مالکی حقیقی با 195 واحد و نهادی با یکهزار واحد، شناسایی شده است.

    او همچنین اظهار کرد: کسانی که احتکار و سوداگری می کنند دو راه پیش رو دارند. یا باید واحدهای خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند و یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند، مالیات آن را بپردازند.

    اصلانی با بیان اینکه سامانه املاک و اسکان رونمایی شده هم اکنون وزارت راه و شهرسازی از آن استفاده می‌کند گفت: به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و در آیینی، عملکرد و ویژگی های سامانه و خروجی هایی که از سامانه به دست می آید را برای مردم تشریح کنیم.

    به گزارش ایسنا، قانون مالیات بر خانه های خالی در سال 1394 تصویب و قرار شد از سال 1395 اجرایی شود اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم محقق نشد. بهمن ماه 1398 وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان را به منظور شناسایی خانه های خالی رو نمایی کرد و هم اکنون با همکاری سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت و دیگر دستگاه ها در حال شناسایی واحدهای خالی است. روز 25 تیرماه 1399 نیز مجلس یازدهم کلیات طرح مالیات بر خانه‌های خالی را به تصویب رساند. البته گفته می شود این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع شده است. محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفته که اولین برگه های مالیاتی در تابستان جاری برای مالکان خانه های خالی ارسال می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار