مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه مطرح کرد:

طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه‌هایی است؟

نهایی شدن جزئیات وام ودیعه مسکن در فردا

عصر ساختمان- دولت دو طرح برای مسکن در دست دارد که جزئیات هیچ کدام مشخص نیست. به گفته معاون وزیر راه، طرح ساخت یک میلیون واحد منتظر تصمیم مجلس است. همچنین جزئیات وام ودیعه مسکن قرار است در جلسه فردا تعیین شود.

طرح ساخت یک میلیون مسکن برای چه گروه‌هایی است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، دولت در حال حاضر دو طرح در حوزه مسکن در دست داد که یکی مربوط به ساخت خانه و دیگری درباره پرداخت وام به مستاجران است. در خصوص طرح ساخت مسکن، وزارت راه از پاییز سال گذشته ثبت نام ساخت 400 هزار واحد در قالب مسکن ملی را آغاز کرد، هنوز ثبت نام مرحله دوم این طرح مراحل قانونی خود را تکمیل نکرده است که از طرح جدیدی خبر رسیده است. اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس دو هفته قبل از نهایی شدن طرح ساخت یک میلیون واحد خبر داد. براساس اظهارات وی باید نسخه نهایی این طرح باید در روز یکشنبه 22 تیر ماه مشخص می‌شد اما پس از گذشت بیش از یک هفته از تاریخ اعلامی جزئیات آن مشخص نشده است. دیگر طرح دولت پرداخت وام ودیعه مسکن برای مستاجران است که در پایان هفته گذشته، حسن روحانی در تماس تلفنی با محمد اسلامی گفت: وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده اختصاص یابد و این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده‌اند، آغاز شود. محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: نیاز مسکن کشور حدود یک میلیون واحد است که این آن را دربرمی‌گیرد تا بشود با کمترین قیمت ممکن در اختیار اقشار هدف قرار بگیرد. این طرح در مجلس قرار دارد و باید راهکارهایی را برای کمترین کردن قیمت آن از نظر تزمین، سهیلات، مصالح و خدمات ارائه شود. نماینده مجلس جامعه هدف این طرح را دهک‌های پایین جامعه عنوان کرد، اما معاون وزیر در این خصوص اظهار کرد: مشخصات این طرح برای دهک‌های مختلف متفاوت است و از دهک‌های اول تا سوم حمایت بیشتری می‌شود.

    وام ودیعه مسکن چه شد؟

    وی همچنین در پرداخت وام اجاره مسکن گفت: ما در این خصوص به ستاد اقتصادی دولت پیشنهادی را دادیم و منتظر هستیم که مصوبه آن ابلاغ شود، منابع آن مشخص نشده و باید ببینم که چه منابعی و با چقدر امکان تامین توسط بانک مرکزی تعیین می‌کند؛ که براساس آن شاخص‌ها را اعلام می‌کنیم. به گفته وی، قرار است جلسه‌ای در این باره فردا تشکیل و جزئیات آن تعیین شود. اما مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املا در این خصوص به تجارت‌نیوز گفته است که علی‌رغم وعده دولت برای پرداخت وام ودیعه مسکن، به نظر می‌رسد دولت بودجه‌ای برای تخصیص این وام ندارد و در تامین اعتبار این وام مانده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار