مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا آغاز می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح مسکن ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد، گفت: ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده از فردا شنبه آغاز می‌شود.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از فردا آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، از آغاز ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از روز شنبه هفته آینده به مستاجران خبر داد و گفت: این تسهیلات با اولویت خانواده‌های پنج نفره، زوج‌های تازه ازدواج کرده و مستاجران تحت پوشش نهادهای حمایتی در کنار تسهیلات مصوب شورای پول و اعتبار و یا با کارمزد 13 درصد پرداخت می‌شود. نکته مهم در این خصوص این است که اگر بخشی از منابع بیست هزار میلیارد تومانی طرح پس از این اولویت‌ها باقی بماند، سایر مستاجران نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

    براساس گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وی اظهار کرد: طرح اقدام ملی با اراده ملی مردم و استقبالی که مردم از آن انجام داده اند در سراسر کشور در حال اجرا است و زمین‌های خوب و مرغوب در شهرهای مختلف کشور به این طرح اختصاص داده شده و پروژه‌ها در حال اجرا است.

    او افزود: اولین سری از واحدهای ساخته‌شده طرح اقدام ملی از اواخر مردادماه به مردم تحویل داده خواهد شد و به‌تدریج تا اجرای این برنامه که دو ساله است، مردم منازل خود را تحویل خواهند‌ گرفت.

    اسلامی موضوع حائز اهمیت در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را شناسایی دقیق و ثبت‌نام از متقاضیان دانست و عنوان کرد: ثبت‌نام از متقاضیان به دو شکل پیامکی و سامانه‌‌ای انجام گرفته است و یک میلیون و 600 هزار نفر از طریق پیامک در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند؛ با توجه به اینکه ثبت‌نام‌کنندگان پیامکی به دلیل شرایط کرونا باید مدارک خود را از طریق سامانه تکمیل می‌کردند، تاکنون، افزون بر 936 هزار نفر به سامانه ورود کرده‌اند و حدود 340 هزار نفر، متقاضیان پالایش‌‌شده از اواخر ماه آینده به‌تدریج به پروژه‌ها وارد خواهند شد.

    او از سه دسته‌بندی برای تحویل واحد به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: نوع اول به منازلی است که آماده شده و به متقاضیان تحویل می‌شود. در نوع دوم، افراد به پروژه‌ها معرفی می‌شوند و با سازنده قرارداد می‌بندند و در نوع سوم که در شهرهای کوچک تعریف شده است، زمین در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود و آنان با نظارتی که انجام خواهد شد، واحد مسکونی را می‌سازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار