مدیران خودروعصر اعتبار

ابهامات درباره وام اجاره مستاجرین

عصر ساختمان- ثبت نام پیامکی وام ودیعه مسکن مستاجرین از امروز آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد اما اطلاعیه‌ای که وزارت راه‌وشهرسازی برای اعلام جزئیات این طرح منتشر کرده است چند ابهام وجود دارد و به نظر می‌رسد حقوق برخی از گروه‌های مستاجرین مثل مجرد‌ها نادیده گرفته شده است.

ابهامات درباره وام اجاره مستاجرین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تجارت‌نیوز، ثبت نام پیامکی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن از ساعت 10 روز چهارم مرداد ماه آغاز شده است و تا ساعت 24 روز پنجشنبه 9 مرداد ماه ادامه دارد.

    در شرایط دریافت این وام شرط تاهل آمده است، تعدادی از مستاجران به خصوص در استان تهران مجرد هستند؛ صلاح‌دید مسئولان برای خارج کردن این گروه از مستاجران از دایره مشمولان دریافت وام چیست؟

    یکی دیگر از ابهامات این طرح در خصوص زوج‌های جوان است، براساس اظهارات وزیر راه و شهرسازی، خانواده‌های پنج نفره و تازه ازدواج کرده‌ها در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن قرار دارند.

    هدف قرار دادن تازه ازدواج کرده‌ها با شرط دیگری که در اطلاعیه وزارت راه آمده منافات دارد.

    در این اطلاعیه آمده است که داشتن سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا یکی از شرایط دریافت وام کمک ودیعه مسکن است، اما ممکن است که برخی از زوج‌های جوان سابقه پنج سال سکونت را نداشته باشند که نیاز است وزارت راه‌وشهرسازی در این خصوص توضیح دهد و ابهامات متقاضیان برطرف شود که آیا این شرط برای زوج‌هایی که کمتر از پنج سال سابقه سکونت دارند حذف می‌شود و چگونه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند؟

    همچنین در اطلاعاتی که در خصوص این طرح از سوی وزارت راه منشتر شده، زمان ثبت نام اینترنتی مشخص نشده است.

    براساس اطلاعیه وزارت راه، سرپرست خانوار متقاضی دریافت تسهیلات تا ساعت 24 روز نهم مرداد ماه فرصت دارند تا کد ملی خود را به شماره ارسال 300073640 کنند، اما اعلام نشده که نتیجه ثبت نام اولیه چه زمانی مشخص می‌‌شود.

    اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و داشتن کد رهگیری دیگر شرط دریافت وام اجاره مستاجرین است، یکی از موضوعات سوال برانگیز در این خصوص این است که آیا تاریخ ثبت اجاره‌نامه اهمیت دارد؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار