مدیران خودروعصر اعتبار

تخفیف در عوارض ساختمان سازی با رعایت مبحث ۱۹

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای کسانیکه اصول مربوط به مبحث ۱۹ در ساختمان سازی را رعایت کنند، مشمول تخفیف و بسته‌های تشویقی در عوارض می‌شوند.

تخفیف در عوارض ساختمان سازی با رعایت مبحث ۱۹
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: متاسفانه سرانه مصرف انرژی در ساختمان‌های کشور ما بشدت بالا و هدررفت انرژی در آن‌ها بسیار زیاد است. با وجود اینکه به موجب مبحث 19 مقررات ملی ساختمان این الزام برای مالکان و همه کسانی که متولی ساخت و ساز هستند وجود دارد و شهرداری‌ها مکلف به اجرای این مبحث و رعایت اصول مربوطه هستند و باید قوانین مربوط به هدررفت انرژی در دیوار‌ها و سقف و کف ساختمان‌ها اجرا شود، اما باز هم می‌بینیم که هم به لحاظ نوع مصالح و هم در فرایند اجرای مبحث 19 با مشکل مواجه ایم. این در حالی است که مقررات مربوط به مبحث 19 هم اکنون در حال اجراست.
    وی گفت: در خصوص اجرای درست این مبحث، پیشنهاداتی مطرح کرده ایم که مشاور معاونت شهرسازی معماری در حال کار کردن روی آن است. به عنوان مثال در برخی از مناطق شمال شهر تهران مالکان ملزم به رعایت یک سری از شاخص‌های انرژی در ساختمان سازی می‌شوند تا هدررفت انرژی در ساختمان‌ها به حداقل برسد و به میزانی که مالکان این شاخص‌ها را رعایت کنند، بسته تشویقی در عوارض به آن‌ها داده شود.
    آقای سالاری افزود: در شهرداری و شورا به کسانی که این اصول را رعایت می‌کنند تخفیف در بسته‌های تشویقی عوارضی در نظر می‌گیریم. بطورکلی اجرای دقیق اصول مربوط به مبحث 19 در ساختمان سازی هزینه بر است و سازنده‌ها در همه نقاط شهر تهران از اجرای این طرح استقبال نمی‌کنند. به همین علت پیشنهاد کردیم ابتدا در مناطق شمالی این طرح را بصورت پایلوت اجرا و بعد به یک رویه تبدیل شود.
    عضو شورای اسلامی شهر تهران، تصریح کرد: وقتی این موضوع به یک رویه تبدیل شد، مصالح مربوطه هم تهیه می‌شوند، هزینه‌های مربوط به اجرای آن کاهش یافته و مجری متخصص هم زیاد می‌شوند و در ادامه می‌توانیم این نسخه را به کل شهر تعمیم دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار