مدیران خودروعصر اعتبار

به فکر ساخت مسکن ارزان برای کارگران باشیم

عصر ساختمان- یک فعال حوزه کار، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را موجب بهم ریختگی بازار مسکن دانست و گفت: اگر ساخت و سازها رونق بگیرد و پروژه های ساختمانی به نتیجه برسد، اشتغالزایی برای جوانان بیکار به وجود می آید و کاهش قیمت مسکن اتفاق می افتد.

به فکر ساخت مسکن ارزان برای کارگران باشیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رحمت اله پورموسی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و نوسان بسیاری از بازارهای داخلی از جمله مسکن، چاره ای جز در پیش گرفتن راهکارها و مسکن های موقتی برای تامین مسکن اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه به ویژه کارگران نداریم.

    پیش بینی راهکارهای موقت برای حل مشکل مسکن

    وی ادامه داد: در حال حاضر طرح های مختلفی از سوی دولت و مجلس برای حل مشکل مسکن و خانه دار شدن کارگران پیش بینی شده و اختصاص وام های ودیعه مسکن، ساخت مسکن کارگری در شهرکهای صنعتی و تعیین سقف اجاره بها از جمله طرح ها برای کاهش هزینه های سرسام آور مسکن در سبد معیشت خانوارهای کارگری بوده است.

    کارگران با وام ودیعه مسکن گرفتار می شوند

    این فعال حوزه کار درباره اختصاص وام ودیعه مسکن گفت: این وام ها قرض الحسنه نیست و اقساط آن باید پرداخته شود ولی دریافتی کارگران به گونه ای نیست که بتوانند اقساط وام را بپردازند. البته مبلغ وام در کلان شهرها و شهرها متفاوت است ولی کارگران با این وام ها بدهکار و گرفتار می شوند و از  تامین معاش خانواده باز می مانند.

    تاکید بر ساخت مسکن ارزان برای کارگران

    پورموسی تصریح کرد: باید به دنبال ساخت مسکن ارزان قیمت برای کارگران باشیم و بخش مسکن را فعال کنیم. اگر پروژه های ساختمانی و فعالیتهای عمرانی رونق بگیرند، صدها شغل مرتبط با این بخش فعال می شود و اشتغالزایی برای جوانان بیکار به وجود می آید و کاهش قیمت مسکن اتفاق می افتد.

    عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن

    به اعتقاد این فعال حوزه کار، عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن موجب بهم ریختگی بازار مسکن شده و رونق ساخت وسازها و تحرک بخش مسکن، جلوی افزایش قیمتها و اجاره بها را گرفته و تعادل را به بازار مسکن برمی گرداند.

     به دنبال امضای تفاهم نامه همکاری میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دی ماه 1398، ساخت واحدهای مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گرفته و وارد فاز اجرایی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار