مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت اصلاح قانون برای مقابله با زمین خواری

عصر ساختمان- نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه بومیان، عشایر و روستانشینان بهترین حافظان منابع طبیعی هستند، گفت: باید با اصلاح، تصویب و نظارت بر اجرای قاطعانه قوانین مانع سوءاستفاده از میراث ملی و منابع طبیعی شویم.

ضرورت اصلاح قانون برای مقابله با زمین خواری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی به ضرورت بازنگری در قوانین مربوط به حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید قوانین سخت گیرانه‌ای داشته باشیم تا سودجویان از منفعت‌های قانونی برای تصاحب منابع ملی سوء‌استفاده نکنند.از این رو مجلس باید قوانین مربوط به اراضی ملی و انفال را مورد بازنگری قرار داده و با اصلاح نواقص آن مانع سواستفاده افراد شود.

    نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برخی از زمین‌خواری‌ها و تخلف‌ها به نقص قانون مربوط نبوده بلکه عامل اصلی آن ضعف در اجرا و عدم قاطعیت کارگزاران و مجریان بوده است، افزود: خوشبختانه قوه‌قضاییه به زمین خواری‌های استان مازنداران ورود جدی داشته و با متخالفان و سودجویان قاطعانه برخورد و فضا را برای این افراد نا امن کرده است.

    کریمی فیروزجایی، با بیان اینکه بومیان مناطق و جنگل‌ها باید از افراد سودجو و خوش نشینان تفکیک شوند، ادامه داد: باید حساب عشایر، روستاییان و بومیان جنگل‌ها و مراتع را از زمین‌خواران جدا کنیم چرا که آنها سالیان سال ساکن این مناطق بوده و به نوعی حق آب و گل دارند. از این رو باید برای آنها که بخش اصلی تولید در کشور را بر عهده دارند، امنیت کامل وجود داشته باشد تا بتوانند به شغل اجدادی خود در زمینه دام‌داری، دام‌پروری و کشاورزی ادامه دهند.

    بومیان بهترین حافظان منابع‌ طبیعی هستند

    عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تاکید بر اینکه بومیان، عشایر و روستانشینان بهترین افراد برای پاسبانی از جنگل‌ها و میراث ملی هستند، اظهار کرد: غیربومیان و خوشنشینان عمدتاً برای تفریح به این مناطق می‌روند و عده‌ایهم برای تصاحب زمین، تفکیک و فروش آن به چندین برابر قیمت در منطقه حضور دارند که باید با شدت با آنها بخورد شود. از این رو باید از فراکسیون محیط‌زیست بخواهیم که ورود جدیتری به موضوع حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی داشته باشد و با اصلاح، تصویب و نظارت بر اجرای قاطعانه قوانین، راه نفوذ سوء استفاده گران بسته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی