مدیران خودروعصر اعتبار

طرح مجدد جداسازی مسکن از راه

عصر ساختمان- تفکیک بخش مسکن و راه از یکدیگر که در سال‌های گذشته مطرح و با مخالفت مسئولان سابق وزارتخانه همراه بود مجدداً از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است.

طرح مجدد جداسازی مسکن از راه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، جداسازی بخش مسکن از بخش راه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی یک بار دیگر روی میز بهارستان نشینان قرار گرفت. این طرح پیش از این هم در مجلس دهم مطرح شد که عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی و برخی معاونان او با این تفکیک مخالف بودند.

    استدلال مسئولان سابق وزارتخانه این بود که با ادغام دو حوزه راه و شهرسازی شاهد انسجام در تصمیم‌گیری برای این دو بخش هستیم. ‌ به طور مثال در زمانی که دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن از یکدیگر جدا بودند بعضاً جاده ها، خطوط ریلی، ایستگاه های راه آهن یا فرودگاه ها کیلومترها دورتر از شهرها احداث می شد؛ زیرا پروژه محوری در تصمیم سازی ها ارجحیت داشت.

    در سوی مقابل، موافقان تفکیک حوزه راه از حوزه مسکن، حجیم و سنگین بودن وزارت راه و شهرسازی را مانعی برای پیشبرد برنامه ها می دانند. عقب ماندگی حوزه مسکن از جمله عوارض ادغام بخش راه با بخش مسکن عنوان می‌شود.

    به هر ترتیب برنامه جداسازی یک بار دیگر از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده است. رئیس کمیسیون عمران مجلس در این باره گفته است: در شرایط فعلی نمایندگان مجلس موافق این تفکیک هستند تا دو به وزارتخانه بتوانند به وظایف شان به درستی عمل کنند.

    محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه با وجود 15 معاون وزیر و مدیر عامل در وزارت راه و شهرسازی، مدیریت تمام این بخش ها توسط وزیر امکان پذیر نیست بیان کرده است: در شرایط کنونی شهرداری ها و دهیاری ها زیر نظر وزارت کشور هستند حال پیشنهاد ما این است که این دو بخش به همراه حوزه مسکن، وزارت مسکن را تشکیل دهند و از سوی دیگر وزارت راه نیز تشکیل شود.

    هنوز مسئولان وزارتخانه از جمله محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نسبت به طرح تفکیک حوزه راه از حوزه مسکن که از سوی نمایندگان مطرح شده واکنشی نشان نداده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی