مدیران خودروعصر اعتبار

گوشی‌های اندرویدی به شبکه شناسایی زلزله تبدیل می‌شوند

عصر ساختمان- گوگل سرگرم طراحی قابلیت تشخیص زلزله در گوشیهای هوشمند اندرویدی در سراسر جهان است که می تواند به کاربران ثانیه های قبل از زمین لرزه هشدار دهد.

گوشی‌های اندرویدی به شبکه شناسایی زلزله تبدیل می‌شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کشورهایی مانند ژاپن، مکزیک و ایالت کالیفرنیای آمریکا از حسگرهای زمینی برای هشدار استفاده می کنند تا شمار مصدومان را کاهش داده و به مردم فرصت دهند پیش از شروع زلزله، از کانون زمین لرزه دور شوند.

    اگر رویکرد گوگل برای تشخیص و شناسایی زلزله معلوم شود که موثر است، افراد بیشتری می توانند هشدار زلزله را دریافت کنند از جمله مردم اندونزی و کشورهای در حال توسعه دیگری که حسگرهای سنتی اندکی دارند.

    کارشناسان لرزه شناسی که به گوگل مشاوره دادند، اظهار کرده اند که تبدیل تلفنهای هوشمند به لرزه نگارهای کوچک به منزله پیشرفت بزرگی خواهد بود اگرچه با توجه به این که این قابلیت همچنان در دست بهبود است و به الگوریتمهای یک شرکت خصوصی برای ایمنی عمومی تکیه دارد، هشدارهای نادرست غیرقابل اجتناب هستند. بیش از 2.5 میلیارد دستگاه شامل برخی از تبلتها مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند.

    ریچارد الن، مدیر لابراتور زلزله شناسی دانشگاه برکلی کالیفرنیا در این باره گفت: ما در مسیر ارسال هشدارهای زلزله به هر جایی که تلفنهای هوشمند باشند، هستیم.

    به گفته یک مهندس نرم افزار گوگل، برنامه گوگل از دل کار یک هفته ای در چهار سال و نیم قبل برای تست تشخیص تصادف خودرو، زمین لرزه و طوفانها توسط شتاب سنجهای گوشیها متولد شد.

    شتاب سنجها حسگرهایی هستند که جهت و نیروی حرکت را می سنجند و عمدتا برای تشخیص این که کاربر گوشی را در جهت افقی یا عمودی نگه داشته است، مورد استفاده قرار می گیرند.

    گوگل به بررسی عملکرد شتاب سنجها در زمان زلزله پرداخت و دریافت آنها می توانند به کاربران حداکثر یک دقیقه قبل از شروع زلزله هشدار دهند.

    تلفنهای اندرویدی می توانند زلزله را از ارتعاشات ناشی از طوفان یا افتادن گوشی در هنگام شارژ تشخیص دهند و برای اشتراک اطلاعات با گوگل اجازه کاربر را دریافت می کنند.

    اگر گوشیها زلزله را تشخیص دهند، مکان شهر را به گوگل ارسال می کنند و این شرکت با چند صد گزارشی که دریافت می کند می تواند مرکز زلزله را مشخص کرده و شدت آن را برآورد کند.

    با این حال این سیستم در مناطقی شامل چین که نرم افزار سرویس Play گوگل مسدود شده است، کار نمی کند.

    گوگل انتظار دارد نخستین هشدارها بر مبنای اطلاعات شتاب سنجها را در سال آینده ارسال کند. همچنین قصد دارد این هشدارها را به رایگان در اختیار شرکتهایی قرار دهد که می خواهند آسانسورها، خطوط گاز و سایر سیستمهایشان را پیش از شروع زمین لرزه غیرفعال کنند.

    بر اساس گزارش رویترز، گوگل برای امتحان قابلیت هشدار در کالیفرنیا از اطلاعات لرزه نگاری دولتی سنتی استفاده می کند تا به کاربران اندروید هشدار دهد.

    این هشدارها برای زلزله هایی با شدت 4.5 ریشتر به بالا ارسال خواهند شد و برای دریافت آنها نیازی به دانلود برنامه نیست.

    برنامه MyShake که سال گذشته از سوی لابراتوار برکلی برای دادن هشدارهای زلزله در کالیفرنیا عرضه شد، یک میلیون بار دانلود شده است.

    گوگل هنوز درباره این طرح با اپل که نیمی از بازار تلفن هوشمند در کشورهایی شامل آمریکا را در اختیار دارد، مذاکره نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار