مدیران خودروعصر اعتبار

قلعه تاریخی آق‌بلاغ بروجرد به کمپ گردشگری تبدیل می‌شود

عصر ساختمان:فرمانده سپاه بروجرد گفت: قلعه تاریخی آق‌بلاغ بروجرد باهدف ترویج گردشگری تعالی‌بخش بااعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال به کمپ گردشگری تبدیل می‌شود.

قلعه تاریخی آق‌بلاغ بروجرد به کمپ گردشگری تبدیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم، محمد پاپی نژاد ، با اشاره به احداث اردوگاه‌های فرهنگی تفریحی و رسالت سپاه در این راستا اظهار داشت: سپاه درصدد است اردوگاه‌های فرهنگی و تفریحی در سطح شهرهای کشور ایجاد کند که در شهرستان بروجرد نیز مکان‌یابی احداث چنین اردوگاهی ابلاغ شده است.

    وی افزود: اردوگاه احداث‌شده توسط سپاه باهدف ترویج فرهنگ دینی، گردشگری تعالی‌بخش و احیا گردشگری سالم مورد استفاده عموم شهروندان و مسافران و دانشجویان، دانش آموزان و بسیجیان خواهد بود.

    فرمانده سپاه بروجرد بیان کرد: قلعه تاریخی پرویز خان به وسعت دو هزار و 200 مترمربع در روستای آق‌بلاغ شهرستان بروجرد واقع‌شده که پس از قلعه فلک الافلاک در مقیاس کوچک‌تر در نوع خود قلعه‌ای کم‌نظیر است و از آثار به‌جای مانده از دوران قاجاریه و از بهترین مکان‌ها برای احداث چنین اردوگاهی است که موافقت‌های اولیه برای احداث اردوگاه با مالک این قلعه دریافت شده و مالک این اثر نیز که سال‌ها باوجود خالی بودن روستا از سکنه برای حفظ و نگهداری از آن تلاش بسیاری انجام داده این قلعه و چند هکتار از زمین‌های اطراف آن را به‌طور رایگان برای امور فرهنگی تفریحی به سپاه اهدا کرده است.

    وی عنوان کرد: هیچ‌گونه تغییری در ساختار این قلعه تاریخی صورت نمی‌گیرد تنها با نظر و کمک کارشناسان میراث فرهنگی بافت‌های فرسوده آن مرمت و بازسازی می‌شود اما در جوار آن امکان احداث ساختمان خوابگاهی با ظرفیت اسکان 300 نفر، سکوهای برپایی چادر تا 300 نفر، نمازخانه با ظرفیت 900 نفر، سالن غذاخوری به همین ظرفیت و سرویس بهداشتی فراهم می‌شود.

    پاپی نژاد با اشاره به آغاز احداث این مجموعه فرهنگی تفریحی در سال 95، تصریح کرد: سپاه مصمم است امسال در شهرستان‌هایی که ظرفیت احداث اردوگاه در آن‌ها وجود دارد عملیات اجرایی اردوگاه را تا پایان امسال آغاز کند تا عموم مردم بتوانند از ظرفیت‌های فرهنگی و تفریحی سالم به‌صورت یکسان بهره‌مند شوند.

    وی خاطرنشان کرد: برای احداث مجموعه فرهنگی تفریحی قلعه آق‌بلاغ حدود 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای استفاده عموم مردم آماده‌سازی شده و قابل‌استفاده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو