مدیران خودروعصر اعتبار

طرح هادی روستا برای جلوگیری از تخریب اراضی بررسی می شود

عصر ساختمان:رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طرح هادی ۳۰ هزار روستا برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی بررسی شده است.

طرح هادی روستا برای جلوگیری از تخریب اراضی بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، قباد افشار در حاشیه مراسم گردهمایی سراسری مدیران امور اراضی کشور با اشاره به اینکه بسیاری از ساخت و سازها و تغییر کاربری های غیرقانونی در قالب طرح های هادی روستا انجام می شود ، افزود : بر اساس توافق بنیاد مسکن با سازمان امور اراضی کشور برای تعیین محدوده دقیق طرح هادی روستاها تاکنون طرح های 30 هزار روستا بررسی و با ساخت و سازهای ویلایی که عرصه را برای زندگی روستاییان تنگ کرده برخورد قانونی شده است.
    وی گفت: تخریب 10 هزار واحد غیرمجاز در روستای زیارت استان گلستان از اقدامات
    برنامه بازبینی طرح هادی روستا انجام شده است.
    افشار افزود: در روند بررسی طرح های هادی از ساخت و سازهای غیرمجاز روستاها به ویژه در بیش از 4 هزار روستاهای شمال کشور جلوگیری شده است.
    رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت : بر اساس توافق های انجام شده با بنیاد مسکن ضوابط جدیدی برای اجرای طرح های هادی روستایی تدوین شده است تا از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جلوگیری شود.
    افشار افزود: این ضوابط جدید برای اجرای طرح هادی در اصلاحیه قانون امور اراضی کشور در مجلس در دست بررسی است.
    وی گفت: هم اکنون با حجم قابل توجهی از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده های روستایی مواجهیم که تمام این تخلفات در قالب طرح هادی انجام شده است.
    افشار افزود : هم اکنون بیش از 40 تا 50 درصد موارد تخلف ساخت و ساز در محدوده روستاها شناسایی شده است.
    وی گفت: با نقشه برداری هوایی محدوده دقیق اراضی کشاورزی تعیین می شود.
    رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: براساس توافقنامه با سازمان نقشه برداری کشور 15 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی با همکاری این سازمان و 3 میلیون هکتار نیز با همکاری سازمان نقشه برداری ارتش نقشه برداری هوایی می شود.
    افشار گفت : تاکنون برای بیش از 5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی نقشه هایی هوایی تهیه شده است.
    وی افزود: تا پایان امسال با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای 500 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سند مالکیت شخصی صادر خواهد شد.
    رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت : در 5 سال اخیر سالانه 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تخریب شده اما این عدد از سال گذشته با نظارت دقیق گشت های حفاظت اراضی و افزایش سرعت رسیدگی مجامع قضایی به پرونده متخلفان کاهش یافته و به 4 تا 5 هزار هکتار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار