مدیران خودروعصر اعتبار

ارزان‌ترین مناطق پایتخت برای اجاره مسکن

عصر ساختمان:اگرچه رییس اتحادیه مشاوران املاک درابتدای سال جاری اعلام کرد که‌ اجاره‌بها به علت عدم افزایش قیمت مسکن، رشدی نخواهدداشت، اما مراجعه به آمار منتشر شده ازسوی بانک مرکزی و مرکزآمار نشان می‌دهد که اجاره‌بها در فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری نسبت به ماه‌های مشابه سال ۹۴، رشدی حدود ۱۰درصد را تجربه کرده ؛

ارزان‌ترین مناطق پایتخت برای اجاره مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تعادل، در واقع با وجود ثبات نسبی قیمت واحدهای مسکونی درسه ماه گذشته (به عنوان مهم‌ترین عامل تاثیرگذار براجاره‌بها)، نرخ اجاره افزایش یافته است و این مغایر با پیش بینی‌هاست البته درسال گذشته نیز شاهد رشد اجاره‌بها به صورت ماهانه بودیم.

    در این میان، با توجه به آنکه حدود 6میلیون از خانوارهای کشور مستاجر هستند (حدود30درصد از جمعیت کشور) و در روزهای آغازین فصل تابستان (فصل نقل و انتقالات) به سرمی بریم و بیشترین نقل و انتقالات نیز از نیمه خرداد تا اوایل مهرماه صورت می‌گیرد، این روزنامه  در نخستین پرونده تابستانی حوزه مسکن، قیمت رهن کامل واحدهای مسکونی زیر 200متر تهران، اصفهان و البرز را بررسی می‌کند. برهمین اساس، فایل‌های پیشنهادی سایت رسمی ایران فایل برای واحدهای مسکونی کوچک‌تر از 200مترمربع را در 5جهت جغرافیایی تهران (شمال، ‌غرب، مرکز، ‌شرق و جنوب) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

    یافته‌های این گزارش حاکی از آن است که رهن کامل هرمتر مربع واحد مسکونی در مناطق شمالی تهران به‌طور متوسط یک میلیون و 400هزار تومان است در واقع بیشترین ارزش ملک مربوط به این مناطق است اما پس از آن مناطق مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی با مبالغ یک میلیون تومان، 890هزار تومان، 750هزار تومان و 600هزار تومان برای رهن کامل هرمترمربع واحد مسکونی در جایگاه بعدی قراردارند.

    شمال
    درصورتی که مناطق شمالی تهران را برای سکونت انتخاب کرده‌اید اما هزینه خرید یک واحد مسکونی در این مناطق را ندارید رهن کامل گزینه خوبی برای شماست. در منطقه آجودانیه تهران، برای رهن کامل یک واحد 170متری 7سال ساخت، باید 300 میلیون تومان پرداخت کنید، ‌اگر می‌خواهید یک‌سال در منطقه ازگل سکونت کنید باید برای یک واحد مسکونی 95متری 12سال ساخت 130میلیون تومان هزینه کنید. یک واحد مسکونی 20ساله در ملاصدرا با متراژ 100مترمربع برای رهن کامل، 150میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    در منطقه دیباجی جنوبی یک واحد مسکونی 130متری، ‌20 سال ساخت با هزینه‌یی حدود 170میلیون تومان برای سکونت یک ساله به شما واگذارمی شود. براساس گزارش میدانی رهن هرمترمربع واحد مسکونی در شمال تهران حدود یک‌میلیون و 400 هزار تومان است.

      غرب
    مناطق غرب تهران (سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا، ستارخان و...) از جمله مناطقی است که طرفداران زیادی برای سکونت دارد، اگر قصد رهن واحدی مسکونی در این مناطق را دارید باید هزینه کمتری نسبت به مرکز و شرق تهران پرداخت کنید، به عنوان نمونه در منطقه کوی نصر (گیشا) یک واحد مسکونی 104متری با 30سال ساخت، ‌110میلیون تومان رهن داده می‌شود. اگر خواهان رهن خانه در منطقه شهران هستید باید برای یک واحد مسکونی 180متری 15 ساله، 150 میلیون تومان پرداخت کنید. درمنطقه هاشمی تهران، برای سکونت یک‌ساله در یک واحد مسکونی 60متری نوساز باید 40میلیون تومان هزینه کنید. درصورتی که به دنبال رهن یک واحد مسکونی 58متری در خیابان نواب هستید باید 43میلیون تومان درچنته داشته باشید. یافته‌ها درباره قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در مناطق غربی تهران نشان می‌دهد که برای رهن کامل هرمتر مربع واحدمسکونی به مدت یک‌سال باید 750هزار تومان پرداخت کنید.

    مرکز
    مناطق مرکزی تهران به دلیل نزدیکی به مراکز تجاری و اداری، گزینه‌های خوبی برای خانواده‌های شاغل هستند، قیمت رهن در این مناطق متفاوت است اگر درمنطقه جمالزاده به دنبال سکونت یک‌ساله هستید، مظنه رهن کامل یک واحد مسکونی 150متری با سن بنای 19سال، 125میلیون تومان است. برای رهن یک واحد مسکونی 112متری با 8سال سن در منطقه آرژانتین واقع در مرکزتهران باید 160میلیون تومان هزینه کنید.

    یک واحد مسکونی 125متری در منطقه بهارشمالی با عمر 18سال، با قیمت 110میلیون تومان رهن داده می‌شود. اگر درخیابان اسکندری به دنبال رهن یک واحد 85متری 6ساله هستید باید هزینه‌یی برابر با 85میلیون تومان داشته باشید.  قیمت رهن کامل یک‌ساله هرمترمربع واحد مسکونی در مناطق مرکزی به‌طور متوسط یک میلیون تومان است.

    شرق
    اگر قصد رهن کامل در مناطق شرقی تهران را دارید گزینه‌های متعددی پیش روی شما قراردارد، درمنطقه ساقدوش برای رهن یک واحد مسکونی 130متری که 10سال از زمان ساختش می‌گذرد باید 130میلیون تومان پرداخت کنید.

    برای رهن یک واحد مسکونی 60متری در منطقه دلاوران با سن بنای 14سال، مبلغی برابر با 48میلیون تومان باید ‌هزینه کنید. یک واحد مسکونی 68متری با عمر 10ساله در منطقه نارمک حدود 68میلیون تومان رهن داده می‌شود. برای آنکه یک واحد مسکونی نوساز 39متری را درمنطقه پیروزی تهران رهن کنید، باید30میلیون تومان هزینه کنید. گزارش میدانی حاکی ازآن است که هزینه رهن کامل هرمترمربع واحد مسکونی در شرق تهران، 890هزار تومان است.

    جنوب
    مناطق جنوبی تهران واحدهای مسکونی ارزان‌تری را برای رهن کامل دراختیار شما قرارمی دهند، ‌اگرخواهان رهن یک خانه در منطقه جوادیه هستید برای رهن کامل یک واحد مسکونی 55متری نوساز باید 30میلیون تومان پرداخت کنید. برای رهن یک واحدمسکونی 47متری با سن بنای2سال در منطقه علی آباد باید 35میلیون تومان پول نقد داشته باشید. درمنطقه آذری تهران نیز برای رهن یک واحد مسکونی35متری، 9ساله باید 21میلیون تومان باید در چنته داشته باشید. رهن یک واحد مسکونی 56متری با سن بنای 12سال درشهرری، نیز ‌30میلیون تومان هزینه دارد. براساس گزارش میدانی  ارزش رهن کامل هرمترمربع واحد مسکونی در جنوب تهران 600 هزار تومان است.

    بازار رهن در کرج و اصفهان
    اگرچه مبالغ رهن کامل سالانه هرمترمربع واحد مسکونی در مناطق مختلف تهران بطورمتوسط از 1میلیون و 500هزار تومان تا 500هزار تومان متغیر است اما نگاهی به بازار رهن و اجاره شهرستان‌ها نشان می‌دهد که رهن کامل هرمترمربع واحد مسکونی بسیار کمتر ازتهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو