مدیران خودروعصر اعتبار

ارتقای کیفی پایگاه‌های امدادی در کشور

طراحی «برنامه مداخله در زلزله» برای تهران

عصر ساختمان- سخنگوی هلال احمر با بیان اینکه ارتقای پایگاه‌های امدادی در کشور در اولویت قرار دارد، گفت: طرح مداخله در زلزله، پژوهشی است که سال‌های گذشته جزو برنامه ۶ ساله هلال‌احمر بوده و یک برنامه عملیاتی خیلی خوبی نیز آماده شده است.

طراحی «برنامه مداخله در زلزله» برای تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد نصیری سخنگوی هلال‌احمر در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای افزایش پایگاه‌های امدادی در کشور دارید؟»، اظهار داشت: یکصد پایگاه امدادی کانکسی در کشور داریم که بنا به شرایط ایجاد می‌شود، اما در مناطقی که زمین لازم برای ساخت آن تأمین شود، با ظرفیت مردمی این پایگاه‌ها تبدیل به ساختمان شده و تجهیزات لازم آن نیز تأمین می‌شود.

    وی با بیان اینکه اصل ما ارتقای سطح پایگاه‌های امدادی در کشور است، ادامه داد: اکنون 520 پایگاه امدادی در کشور وجود دارد.

    سخنگوی هلال احمر درباره اینکه «جایگاه ارائه خدمات امدادی هلال احمر نسبت به میانگین جهانی چگونه است؟»، بیان داشت: بر اساس گزارش فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ، حادثه سیل سال گذشته در ایران از نظر وسعت و تخریب، بزرگترین حادثه طبیعی یکصد سال گذشته کشور بود؛ یعنی نیمی از کشور از شمال شرق تا جنوب غرب درگیر سیلاب عظیمی شدند.

    نصیری متذکر شد: در مقطعی تا 400 هزار نفر اسکان را در سیل خوزستان تأمین و تجهیز کردیم. در آن حادثه بر اساس گزارش فکت، نوع خدماتی که هلال احمر ارائه داد، استاندارد ارائه خدمات هلال احمر را در دنیا جابجا کرد؛ این گزارش را گزارشگری خارجی تهیه کرد که بیش از 40 گزارش از حوادث طبیعی در کشورهای مختلف را گزارش داده است.

    وی در توضیح این موضوع، تصریح کرد: یعنی جنس خدمات و سرعت آن در ایران به واسطه بلاخیز بودن و آمادگی ایجاد شده، بالا بوده است؛ البته باید گفت ما در هلال احمر به مردم ایران که شریف ترین مردم دنیا هستند، خدمت می‌کنیم؛ یعنی باید سرعت ارائه خدمات باز هم بیشتر شود.

    سخنگوی هلال احمر در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای آموزش همگانی مردم در مقابله با حوادث مختلف دارید؟»، ابراز داشت: بله، تفاهم‌نامه‌ای برای آموزش همگانی با صدا و سیما داریم که اکنون نیز در حال انجام است؛ ضمن اینکه آموزش آنلاین هلال‌احمر نیز فعال است.

    نصیری در پاسخ به این پرسش که «آیا برنامه‌ای برای بروز زلزله احتمالی در تهران تهیه شده است؟»، افزود: بحث طرح مداخله در زلزله، پژوهشی بوده که سال‌های گذشته جزو برنامه 6 ساله هلال احمر بوده است؛ متولی آن نیز هلال احمر استان تهران بوده و یک برنامه عملیات خیلی خوبی نیز آماده شده است.

    وی اضافه کرد: البته می‌دانید درباره وقوع احتمالی زلزله در تهران در موضوع امداد و نجات مسؤولیت بر عهده وزیر کشور و شهرداری تهران است و ما در آنجا در موضوع امداد و نجات، معین هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی