مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز فروش املاک‌ بانک‌ها از طریق بورس مستغلات

بورس املاک مبنای تعیین قیمت بازار مسکن می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بورس املاک و مستغلات می‌تواند شاخص و مبنای تعیین قیمت‌ها شود.

بورس املاک مبنای تعیین قیمت بازار مسکن می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات اظهار داشت: پس از یک سال پیگیری موفق به راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات شدیم و اولین زمین را هم وزارت راه و  شهرسازی در بورس املاک ارائه کرد و بقیه دستگاه‌ها هم از ما یاد گرفتند و اولین بانک هم روز گذشته املاک خود را وارد بورس کرد.

    وی اداه داد: این روند قطعا شتاب می‌گیرد و گسترش می‌یابد و از این پس در محیط شفاف و روشن هر کس می‌تواند از دامنه قیمت ملک ارزیابی داشته باشد و اصالت آن را احراز کند.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این اطلاعات از فیلترهای متعددی عبور می‌کند، گفت: عبور اطلاعات ارائه شده درباره آن ملک که اطلاعات هویتی و چه قیمت آن باعث می‌شود که به طور طبیعی اطمینان درباره معامله آن افزایش یابد و وضعیت بازار از حالت لجام گسیختگی خارج می‌شود.

    وی تاکید کرد: بورس املاک و مستغلات می‌تواند شاخص و مبنای تعیین قیمت‌ها شود.

    اسلامی ادامه داد: گام دیگری که برداشتیم این بود که سرمایه در بخش مسکن فقط برای تولید و مصرف جریان داشته باشد و محیط را برای سرمایه گذاری در جهت تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای را سخت کردیم تا این افراد زندگی مردم را سخت نکنند و آن را به خطر نیاندازند.

    اسلامی همچنین درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: داشتن بیش از یک واحد برای هر نفر را ضد ارزش نمی‌د‌انیم اما نمی‌گذاریم که سرمایه در این بخش مسکن حبس شود. به دنبال این هستیم که با همکاری وزارت صمت و اتحادیه‌ها نظام‌نامه‌ای را تعیین کنیم که بر اساس آن افراد نیازمند بتوانند از بازار مسکن استفاده کنند.

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یک و نیم میلیون مالک خانه‌ای خالی را شناسایی کردیم و در حال حاضر بیش از دو میلیون خانه خالی از سکنه وجود دارد.

    وی اظهار داشت: برای ادامه روند مالیات ستانی از این افراد در مرحله رفت و برگشت اطلاعات از طریق پیامک به مالکان و اعتبارسنجی اطلاعات هستیم و پس از آن اطلاعات نهایی به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌شود.

    اسلامی تاکید کرد:‌ این اقدامات برای اولین بار است که در کشور رخ می‌دهد و در سال 99 می‌توانیم بازار مسکن را ساماندهی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار