مدیران خودروعصر اعتبار

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن:

همه مساکن خسارت دیده از حوادث تا پایان سال بازسازی می شوند

عصر ساختمان- معاون امور بازسازی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از مساکن روستایی کشور مقاوم سازی شده است، گفت: تاکنون دومیلیون و ۵۰۰ هزار واحدمسکن روستایی در قالب بازسازی مساکن سانحه دیده و بهسازی مسکن روستایی نوسازی شده اند.

همه مساکن خسارت دیده از حوادث تا پایان سال بازسازی می شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، عزیزالله مهدیان پنجشنبه 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پنج میلیون و 350 هزار واحد در سطح روستاهای کشور مسکن وجود دارد که از سال 84 به سالانه 200 هزار واحد تسهیلات ارزان قیمت داده شده است.

    وی با بیان اینکه تسهیلات از پنج میلیون تومان شروع شده و امسال به پنجاه میلیون تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: برنامه بازسازی ادامه خواهد داشت امسال هم دولت مصوب کرده و بانکها تسهیلات 50 میلیونی را به بانکهای عامل استانی ابلاغ کردند و در مرحله ابلاغ به استانهاست و به زودی وام 50 میلیونی ساخت مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد پرداخت خواهد شد.

    مهدیان با اشاره به اینکه استان همدان بیشترین تخریب در سیل را داشت، افزود: سال گذشته بارندگی سنگینی در کشور رخ داد که بیش از 22 استان درگیر سیل شدند و خسارت دیدند که استان همدان هم بیشترین آمار تخریبی را داشت که به علت فرسودگی مساکن و طولانی بودن مدت بارندگی رخ داد.

    معاون امور بازسازی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: در استان همدان سیل مثل لرستان نبود اما بارندگی مداوم و شدید باعث تخریب منازل روستائیان شده بود که خوشبختانه تمامی مساکن تخریب شده کشور بازسازی شدند به جزء تعداد محدودی که خود افراد به دلایلی پای کار نیامدند.

    وی با بیان اینکه در استان همدان8000 واحد مسکن روستایی تخریب شده در سیل بازسازی شده است، گفت: امروز با افتتاح 8000 واحد مسکن روستایی، پایان بازسازی مساکن تخریب شده از سیل را در استان داریم.

    مهدیان یادآور شد: بعد از حادثه سیل فروردین چند حادثه دیگر مثل زلزله آذربایجان شرقی و غربی و سیل دی ماه استان سیستان بلوجستان و کرمان رخ داده که همه شروع به بازسازی کردند و تلاش داریم تا پایان امسال همه واحدهای خسارت دیده از حوادث بازسازی شوند.

    وی بیان کرد: در سیل سال گذشته حدود 4500 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه و حدود 2000 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم داده شده است.

    معاون امور بازسازی بنیاد مسکن کشور درباره مسکن محرومین نیز افزود: تعدادی از خانواده های روستایی به علت نداشتن توان مالی نمی توانستند خانه های خود را که به شدت فرسوده و آسیب پذیر است، بازسازی کنند که طرحی را از اسفند سال 97 با همکاری سازمان برنامه و بودجه با عنوان طرح مسکن محرومین روستایی شروع کردیم که 25 میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم داده می شود که در واقع همان سهم آورده مردم بوده که توسط دولت تأمین شد.

    مهدیان در پایان گفت: در سطح کشور تفاهم نامه 100 هزار واحد مسکن محرومین مبادله شده است و ظرف یکسال به مردم تحویل داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار