مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت و ساز در تپه های عباس آباد ممنوع است

بلند مرتبه سازی منطقه ۲۲ و محبوس شدن هوای تهران

عصر ساختمان- رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه ساخت و ساز در تپه‌های عباس آباد ممنوع است، گفت: در حال حاضر بلند مرتبه سازی منطقه ۲۲ در ابتدای کریدور غرب به شرق در جابجایی هوای ساکن تهران اختلال ایجاد می‌کند.

ساخت و ساز در تپه های عباس آباد ممنوع است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرآنلاین، محمدحسین بازگیر رئیس اداره محیط زیست شهر تهران، در خصوص ساخت و سازهای تپه های عباس آباد، اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز در فضاهای سبز ممنوع است که تپه های عباس آباد نیز مشمول این قانون می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای بهبود وضعبت هوای تهران باید کریدور غرب به شرق که باعث جابجایی هوا می‌شود، به هر نحوی حفظ شود، گفت: جنگل‌های شمال غربی در منطقه کن با یک مجموعه در مسیر همت و حکیم کریدوری هستند که با اتصال به پردسیان، برج میلاد، پارک گفتگو، تپه‌های عباس آباد، پارک طالقانی مجموعه ارتفاعات پادگان‌های نظامی و در نهایت با ختم به سرخ حصار باعث انتقال هوا و جابجایی آن در شهر تهران می‌شوند.

    رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با تأکید بر اینکه نباید در مجموعه غرب به شرق مانعی پیش بیاید تا هوای ساکن تهران جابجا نشود، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی در ابتدای این کریدور و در محدوده منطقه 22 با بلند مرتبه سازی در حال انجام است.

    وی با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست نباید تنها محصور به یک دستگاه باشد، بیان کرد: اصلاح داستان بلند مرتبه سازی باید از دستگاه‌هایی مثل شهرداری، وزارت مسکن و شهر سازی و جامعه و مردم شروع و پیگیری شود، در حالی که اینطور نیست و هر روز شاهد افزایش مسکن برج و ساختمان هستیم.

    رئیس اداره محیط زیست شهر تهران اذعان داشت: آیا مشکل مسکن تاکنون حل نشده و هنوز به آن نیازمندیم؟ آیا از تمام ظرفیت‌های مسکونی بهره برداری می‌شود؟ هر کس، هر فضایی را که توانسته خریداری کرده و با تغییر کاربری به سمت مسکونی و تجاری پیش رفته است.

    بازگیر با بان اینکه آیا هنوز هم باید بلند مرتبه سازی ادامه و تغییر روند صورت نگیرد، گفت: شهر تهران به خاطر بار بسیار زیاد جمعیتی و ردپای وحشتناک اکولوژیک به فضای سبز و حضور درختان در جهت کاهش آلودگی، تعدیل و تلطیف هوای شهر و جابجایی هوای سالم خود به شدت نیازمند است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار