مدیران خودروعصر اعتبار

دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟

عصر ساختمان: برای بعضی از خانم‌ها رسیدگی به حال و هوای خانه مهم‌تر از ظاهر آن است. آنها در عین حال که ظاهری زیبا برای خانه‌شان درست می‌کنند، به حسی که هر کدام از جزئیات دکور بهشان می‌دهد نیز اهمیت می‌دهند.

دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟
  • دکور خانه‌تان چه حسی به شما می دهد؟

به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از چیدانه،  برای بعضی از خانم‌ها رسیدگی به حال و هوای خانه مهم‌تر از ظاهر آن است. آنها در عین حال که ظاهری زیبا برای خانه‌شان درست می‌کنند، به حسی که هر کدام از جزئیات دکور بهشان می‌دهد نیز اهمیت می‌دهند. خانم بهناز اختریان دقیقا یکی از همین افراد است؛ یکی از آنهایی که دلش می‌خواهد گوشه‌های خانه‌اش یا خاطره‌ای را برایش زنده کنند یا یادآور حسی برای او باشند. خانه بهناز دکوراسیونی پر از معنا و مفهوم دارد.با ما همراه باشید تا با دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز بیشتر آشنا شوید.

در ابتدای ورود با فلسفی‌ترین جلوه خانه روبه‌رو می‌شویم؛ صحنه‌ای از چیدمان چند چمدان قدیمی که درست جلوی در ورودی قرار گرفته‌اند تا اعضای خانه را به یاد مسافر بودن انسان بیندازند. این چیدمان زیبا و پرمعنا مدتی فکرمان را به خودش مشغول می‌کند.


حال نوبت شگفت‌زده شدن از دیدن آشپزخانه رویایی اوست که با صبحانه‌ای که صمیمانه برای‌مان تدارک دیده افکار دقایقی قبل را از ذهن‌مان دور می‌کند. بهناز از برندگان مسابقه آشپزخانه رویایی مجله منزل است و در همین حد انتظار شگفت‌زدگی از دیدن آشپزخانه‌اش را داشتیم. جزئیات این آشپزخانه خیلی زیاد نیست اما تمام آنها هم کاربردی هستند و هم نشان‌دهنده خلاقیت صاحب‌خانه. از بین همه این جزئیات، بیشتر لوستر آشپزخانه و فنجان‌هایی که به سلیقه بهناز در آن کار شده نظرمان را جلب می‌کند.


دکوراسیون نشیمن خانه واقعا کارکرد اصلی خود یعنی نشیمن بودن را دارد! پتوهای زیبایی که روی راحتی‌ها قرار گرفته‌اند هرکسی را به ساعت‌ها نشستن در اینجا تشویق می‌کند. اگر هم کسی مثل خود بهناز اهل مطالعه باشد که چه بهتر! فضای این نشیمن جان می‌دهد برای غرق شدن در کتاب‌های خانم خانه.


کمی که از آشپزخانه و نشیمن فاصله می‌گیریم، هماهنگی آن دو مکان بیشتر برای‌مان آشکار می‌شود. به‌خصوص وجود میز دکوری پشت راحتی در این سمت خانه که ثابت می‌کند دکور خانه کاملا فکر شده است. بهناز معتقد است وقتی کاناپه‌ای در وسط خانه قرار می‌گیرد و قرار است نقش حد فاصل نشیمن و پذیرایی را بازی کند، بهتر است وسیله‌ای مانند میز دکوری آن را همراهی کند. او این میز کوتاه دکوری را به شکل گنجینه‌ای از عکس‌های قدیمی درآورده است. حس خاطرات خوب آدم‌های داخل عکس فضای خانه‌ را شیرین‌تر می‌کند. خرده‌ریزهای زیر میز هم کمی فضای این قسمت را متفاوت کرده است. او بیشتر چیزهای دوست‌داشتنی‌اش را در همین قسمت گنجانده و دکوراسیون کلاسیک خانه‌اش را خیلی شلوغ و عروسکی نکرده است. علاوه بر این، خرده‌ریزها از بار سنگین فضای نوستالژیک این قسمت خانه هم کم می‌کنند.


این هم از تنها قسمت رسمی خانه، که البته با وجود میز گردی در گوشه آن و یک گنجینه نوستالژیک دیگری که رویش قرار گرفته چندان هم شکل مهمان‌خانه رسمی به خودش نگرفته است. مبل‌های استیل خانم اختریان مانند سایر وسایل چوبی خانه که به گفته او سالخورده هستند، همگی نشان‌دهنده حسن سلیقه‌اش در نگهداری اسباب و اثاثیه‌اند. دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز خلوت و راحت است و مثل بیشتر خانه‌های امروزی برای ‌مهمان چیده نشده؛ بلکه چیدمانش برای راحتی و حال خوش اعضایش است. تمامی وسایل از جمله پرده ساده حریر پذیرایی باب طبع صاحبخانه‌اند نه برای مجلل‌تر شدن.


در گوشه و کنار منزل بهناز گلدان‌هایی قرار دارد که هر کدام برای خود جا و مکان و اصل و نسبی به دست او پیدا کرده‌اند. این میزهای کوتاه را به یک نجاری مطابق قد و قواره هرکدام از گلدان‌هایش سفارش داده است. وجود این گیاهان به فضای خانه جان داده است.


باز هم یک گوشه دیگر و یک میز گرد کوچک دیگر! زیبایی این میز در خلاقیتی است که بهناز در رومیزی آن به خرج داده است. او از هر تکه پارچه‌ای حتی نوار مبل یا پرده استفاده بهینه کرده و از آنها در جاهای مختلف خانه به عنوان رومیزی استفاده می‌کند. (دو نمونه دیگرش هم روی کمد چوبی داخل نشیمن و میز آینه و شمعدانش است.) نقاشی زیبای کنار میز هم کار مادر بهناز است.


آخرین قسمتی که از دکوراسیون منزل بهناز نظرمان را جلب کرد، دکور راهروی طولانی خانه است. از نمای زیبای دیوار آجری آن که بگذریم، استفاده بهینه او از فضا بسیار جالب است. داخل این کشوها هر خرده‌ریزی را می‌توان جای داد. به نظرم استفاده از چنین فضای خوبی آن هم در قسمت مرده خانه برای هر خانم خانه‌ای یک آرزو باشد!


دکوراسیون کلاسیک منزل بهناز فضای سنگین و رنگینی دارد؛ از طرفی انرژی‌های وسایل خانه فضا را سنگین کرده و از طرف دیگر خرده‌ریزهایی که بهناز به کار برده رنگینش کرده‌اند. بیشترین بار فانتزی خانه را آشپزخانه روشن و زیبای او بر دوش می‌کشد که زیبایی‌اش در مسابقه ما نیز مورد تایید قرار گرفته است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو