مدیران خودروعصر اعتبار

اولتیماتوم اسلامی به مدیران وزارت راه؛

تا پایان شهریور اراضی طرح ملی مسکن را تعیین تکلیف کنید

عصر ساختمان- وزیر راه از تعیین تکلیف اراضی طرح ملی مسکن تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت:در اجرای طرح ملی مسکن کار شتاب زده، غیرمتعهدانه و غیرمهندسی پذیرفته نیست.

تا پایان شهریور اراضی طرح ملی مسکن را تعیین تکلیف کنید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور  با تاکید بر تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن خطاب به معاونان و مدیران کل راه و شهرسازی، اظهار کرد:‌ با همت بالا به سمت تحول بخشیدن به تولید و عرضه مسکن اقدام کنید. باید روند حرکت تولید مسکن سرعت داده شود و تولید مسکن در کشور برای رفع نیازهای متقاضیان واقعی به منصه ظهور برسد.

    وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت مبنی بر اینکه کاری که در دولت در خصوص مسکن شروع شده باید در همین دولت به اتمام برسد، ادامه داد: اتمام طرح ملی مسکن و تعهدات دولت تکلیف شرعی و برعهده تک تک ما قرار دارد. همانطور که رییس‌جمهوری نیز تاکید کرده و مداوم در خصوص مسکن در حال پیگیری موضوع هستند.

    وی با تاکید بر این‌که مدیران کل راه و شهرسازی تا پایان شهریور مهلت دارند تا زمین‌های اجرای طرح اقدام ملی مسکن را نهایی کنند، افزود: درآخرین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اختیار الحاق به محدوده ها را به شورای برنامه ریزی و توسعه استان تفویض کردیم و این تفویض اختیار یک راه میان بر است که البته شروطی نیز دارد. باید دقت داشته باشید که بی انضباطی نشود. بدین معنا باید در خصوص اجرای طرح اقدام ملی مسکن، طراحی درست، انجام شود. باید پهنه هایی ایجاد و ساخت و سازی انجام شود که کاری ماندگار و فاخر شود.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در اجرای طرح  ملی مسکن کار شتاب زده، غیرمتعهدانه و غیرمهندسی به هیچ عنوان پذیرفته نیست، گفت:  باید طرح و نقشه خوب و قابل قبولی برای آنها انتخاب شود و مشاورانی کار طراحی را برعهده بگیرند تا کار قابل دفاع باشد. الزامات نیز حتما باید رعایت شود. بدین معنا باید عدم تداخل با جرایم، قرار نگرفتن ساخت و سازها روی گسل و همچنین آب‌خوان‌ها رعایت شود.

    اسلامی اضافه کرد:در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در حال حاضر مشکل مالی و بانکی وجود ندارد. تسهیل گری بانک برای ارایه تسهیلات به سازندگان طرح اقدام ملی ایجاد شده است. از بانک خواستیم با شروع کار و تجهیز، قسط اول به سازندگان ارائه شود. باید هرچه سریعتر افرادی که واجد شرایط هستند شناسایی و ترغیب به افتتاح حساب و واریز اولیه وجه شوند تا پرونده های این عده در بانک ها تشکیل شود. تا بدین شیوه بانک، وجوهی که در اختیار بانک ها قرار می گیرد به پروژه ها تزریق شود.

    وی افزود: این حرکت ها باید متوازن دنبال شود و اجازه ندهیم زمان بگذرد. بنابراین اطلاع رسانی به متقاضیان واجدشرایط، کسب اطمینان از اینکه مردم اطلاع حاصل کرده اند، تشویق و ترغیب و هدایت مردم برای اینکه حساب باز کنند، وجه واریز کنند، با سازنده قرارداد بانک منعقد شود اینکار باید پیوسته انجام شود.

    وی بر اجرای تفاهمات وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارتخانه ها از جمله وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان، با وزارت دفاع برای تامین مسکن کارکنان نیروهای مسلح و با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای تامین مسکن کارگران و مستمری بگیران تاکید کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار