مدیران خودروعصر اعتبار

احداث ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار مسکن مهر تاکنون

عصر ساختمان- از سال ۱۳۸۸ تا کنون دو میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۴۱ واحد مسکن مهر تامین اعتبار شده که البته تا پایان سال گذشته ۳۴۴ هزار واحد هنوز تکمیل نشده بود.

احداث ۲ میلیون و ۳۷۱ هزار مسکن مهر تاکنون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قرار است تا پایان سال 1399 تعداد 344 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر، منهای آن تعداد که دارای مشکلات حقوقی است تکمیل شود.

    از سال 1386 تاکنون دو میلیون و 368 هزار و 868 واحد مسکن مهر تعریف شده است. البته آمار بانک مسکن از سال 1388 تاکنون از تامین اعتبار دو میلیون و 371 هزار و 541 واحد حکایت دارد.

    به هر ترتیب تا امروز دو میلیون و 59 هزار و و 641 واحد مسکونی مهر در شعب بانک مسکن تعیین تکلیف شده که به معنای  تحویل واحد است. این تعداد تا ابتدای بهمن ماه 1398 بالغ بر  دو میلیون و 24 هزار و 268 واحد بود.

    بدین ترتیب 311 هزار و 900 واحد باقی مانده که یا دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی هستند و تا پایان سال جاری واگذار می‌شوند یا به دلیل مشکلات حقوقی از پیشرفت کمتر از 30 درصد برخوردارند و بانک مسکن نمی‌تواند آنها را به مرحله فروش اقساطی برساند.

    محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن  با بیان اینکه بانک مسکن در 5 ماه اول امسال 132 میلیارد و 895 میلیون تومان تسهیلات ساخت به پروژه های باقی مانده و در حال ساخت در طرح مسکن مهر پرداخت کرده گفته است: در همین مدت زمانی، ما در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن کار عملیات تجهیز منابع و اعتبارات لازم برای پرداخت بیش از 100 هزار فقره تسهیلات را برعهده داشتیم و در کنار آن علاوه بر نوسازی بافت های فرسوده شهری نیز بازسازی شهرها و مناطق آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه را تامین مالی کرده است.

    مدیر عامل بانک مسکن تصریح کرد: از ابتدای طرح مسکن مهر تا پایان مرداد ماه سال 99 بانک مسکن در مجموع 54 هزار و 497 میلیارد تومان تسهیلات ساخت به پروژه های مسکن مهر تزریق کرد. این تسهیلات با نرخ های سود 4 درصد و 7 درصد و 9 درصد در شهرهای مختلف و متناسب با پیشرفت فیزیکی ساختمان ها پرداخت شد.

    قول وزیر برای اتمام مسکن مهر در سال جاری

    وزارت راه و شهرسازی در سالی که گذشت مهمترین اهداف حوزه مسکن خود را بر اجرای 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، تکمیل 500 هزار واحد نیمه کاره مسکن مهر و تامین زیرساخت های این ابر پروژه گذاشت. با وجود آنکه آمار رسمی از دو طرح مذکور هنوز جمع‌آوری نشده گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که طرح اقدام ملی در بعضی حوزه های مشارکتی با سازندگان به پیشرفت 30 تا 50 درصد رسیده و حدود 140 هزار واحد مسکن مهر در سال 1398 تکمیل شده است. محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی قول داده 900 هزار واحد مسکونی شامل طرح اقدام ملی و مسکن مهر را تا پایان سال 1399 تحویل دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو