مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار هرمزگان:

۱۵۵ پروژه عمرانی نیمه تمام در هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود

افزایش نظارت بر پروژه های عمرانی

عصر ساختمان:استاندار هرمزگان با تأکید بر نظارت‌ بیشتر بر پروژه‌های عمرانی و فنی گفت: بالغ بر ۱۵۵ پروژه عمرانی نیمه تمام برای واگذاری به بخش خصوصی در استان مشخص شده است.

۱۵۵ پروژه عمرانی نیمه تمام در هرمزگان به بخش خصوصی واگذار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم، جاسم جادری در نشست شورای فنی استان هرمزگان اظهار داشت: دولت به عنوان مجری پروژه‌های عمرانی، این ضرورت را می‌بیند که امور مربوط به این پروژه‌ها را ارزیابی کند و به نوعی ما مسئولیم زیرا این پروژه‌ها با جان مردم مرتبط است.

    وی  بر لزوم نظارت‌ بیشتر بر پروژه های عمرانی و فنی تأکید کرد و افزود: امور مربوط به مسائل عمرانی و فنی نیازمند نظارت همیشگی است و در این راه باید به سمت رعایت استاندارها پیش برویم که شورای فنی نیز با نظارت‌های خود در ابعاد مختلف، باید به سمت رعایت هر چه بیشتر استانداردها پیش برود.

    استاندار هرمزگان اضافه کرد: طولانی بودن عمر اجرای پروژه‌ها از جمله مشکلات در این بخش است که نیاز است میانگین مدت زمان اجرای پروژه‌ها به مدت زمان استاندارد زیر سه سال برسد.

    جادری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها به امور کمی تأکید ندارد بلکه به مباحث کیفی نیز تأکید می‌کند تصریح کرد: افزایش راندمان کاری و بهره‌وری از مبانی اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری است که باید به آن توجه داشته باشیم.

    وی با اشاره به طرح مسکن مهر بیان داشت: مسکن مهر و سایر پروژه‌هایی که در آن امور علمی و کارشناسی اجرایی نشده است به چالش‌هایی برای دولت تبدیل شده است.

    نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی نیمه تمام باقی مانده از دولت قبل از مشکلات فعلی محسوب می شود و 155 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان هرمزگان باقی مانده که بودجه ای برای اتمام آنها نیست و برای وگذاری به بخش خصوصی مشخص شده و شیوه نامه‌ای برای این امر طبق ماده 27 قانون تنظیم مقررات مالی دولت موجود است که روال کار را تعریف و تسهیل کرده است.

    جادری با بیان اینکه کار دولت پیمانکاری نیست و باید به سمت نظارت بیشتر پیش برود گفت: در مبحث فرهنگ‌سازی و در بعد فنی و کیفی پروژه‌های عمرانی باید کار بیشتری کنیم تا در افراد خود نظارتی لازم ایجاد شود.

    استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه نیازمند فناوری‌های جدید در تولید مصالح و اجرای پروژه ها هستیم اظهار داشت: باید قوانین و مقررات فنی ساخت و ساز در پروژه‌ها رعایت شود.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه یکی از رویکردهای دوره‌های آموزش فنی افزایش کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی در استان است اظهار داشت: در حوزه آموزش برنامه‌های خوبی با همکاری بخش‌های دانشگاهی داشته‌ایم که تاثیرات مطلوبی نیز داشته است.

    صالح دریانورد اضافه کرد: در واقع پروژه‌های عمرانی استان در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و این نشست‌ها برای بهبود فرآیند کار است.

    در این نشست کارشناسان امور مشاوران و پیمانکاران معاونت فنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان گزارشی پیرامون وضعیت فنی و کیفی پروژه‌های در دست اجرا، دوره‌های آموزشی، کنترل کیفیت مصالح و سایرمباحث مرتبط با امور فنی را ارئه دادند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار