مدیران خودروعصر اعتبار

نگاهی به تاثیرات چیدمان منزل بر روح و روان

عصر ساختمان:هر کدام از ما در نقطه ای بر روی این کره خاکی، زندگی می کنیم و در هر زمان و مکانی که باشیم، در پی بازگشت به خانه ایم تا به آسایش و آسودگی خاطر برسیم. دلمان می خواهد در مدتی که در خانه هستیم، حس خوبی داشته باشیم. فارغ از تمیزی و آراستگی و نظافت، نوع چیدمان و رنگ هایی که در منزل استفاده می شود، بیشترین تاثیرات را بر روحیه ما دارد. خانه آدمی باید از لحاظ انرژی محیطی، او را مشتاق کند تا به خانه برگردد، نه این که از آن فراری باشد.

نگاهی به تاثیرات چیدمان منزل بر روح و روان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روزنامه خراسان، اگر به دنبال دمیدن یک روح تازه در خانه تان هستید با تغییرات کوچک در دکور شروع کنید. هزینه زیاد و خریدهای اضافه لازم نیست، فقط باید هر چیز را در جای درستش به کار ببرید. ایجاد تغییر در نوع چیدمان منزل همیشه بر روحیه افراد تاثیر مثبت خواهد گذاشت و افسردگی را دور خواهد کرد.
    خانه را خلوت کنیم تا بتوانیم با خودمان خلوت کنیم. ما ایرانیان با این که روز به روز از متراژ خانه هایمان کاسته می شود اما همچنان خریدار چیزهای بزرگ و به مقدار زیاد هستیم. این باعث می شود که وسایل خانه را تنگاتنگ بچینیم. در نتیجه عبور از میان وسایل و تمیز کردنش دشوار و در پی آن خلق و خویمان هم تنگ می شود. در خانه بی حوصله هستیم و بیرون از خانه، آرامش را جست و جو می کنیم.
    معجزه رنگ ها/ زوج جوانی را در نظر بگیرید که مدت کوتاهی از ازدواجشان گذشته است، خود را در دریایی از مشکلات می بینند و درگیری های ذهنی زیادی دارند و پیوسته با فکر به این که به خانه بروند و به آرامش برسند زمان را سپری می کنند. این در حالی است که آن ها از رنگ های سرد مثل آبی و سورمه ای برای چیدمان خانه استفاده کرده اند و علت سردی و بی توجهی هایشان را نمی دانند. یا خانواده ای را در نظر بیاورید که به هم پرخاشگری و تند خویی می کنند. این در حالی است که چندی پیش با تغییر دکور، رنگ های تند مثل قرمز و زرد و نارنجی را در خانه به کار برده اند. با ذکر این مثال ها و مثال های دیگر، اهمیت انتخاب رنگ ها در منزل که بسیار موضوع درخور توجهی است، نمایان می شود. با استفاده از رنگ های مناسب می توان برخی بیماری ها مثل افسردگی، فشار خون و... را درمان کرد.رنگ آبی تعداد ضربان قلب را کم و رنگ قرمز ضربان قلب را زیاد می کند. با انتخاب رنگ های مناسب و متجانس می توان فضاها را کاربردی تر کرد. بسیاری از ما جسارت استفاده از رنگ های شاد را نداریم و روز به روز افسرده و دلمرده می شویم و برای بر طرف کردنش به دنبال دلایلی بیرون از خانه می گردیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار