مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

فهرست ۱۰۹ هزار واحد خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی فرستاده شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از معرفی اولین گروه از خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: ۱۰۹ هزار واحدمسکونی خالی تدقیق شده به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات معرفی شد.

فهرست ۱۰۹ هزار واحد خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی فرستاده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، وزارت راه و شهرسازی در این دوره تصمیم گرفت تا به یکی از مهمترین دلایل حبس سرمایه در بازار مسکن پایان دهد و به قول محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یکی از مطالبات کهن مردم و یکی از لوازم ضروری برای مدیریت قیمت مسکن را محقق کند.

    نتیجه بررسی تنها ٤٥ درصد از واحدهای مسکونی کشور معادل ١٣ میلیون و ٤۰۰ هزار واحد به قسمت های مهم و قابل تاملی رسیده است، برای مثال یک فرد با یک کد ملی دارای بیش از ٦۰۰ واحد مسکونی است و یک نهاد حقوقی مالک23 هزار و 800 واحد مسکونی است.

    وزیر راه و شهرسازی در مردادماه امسال خبر داده بود که تا شهریورماه تکلیف دو میلیون و ٧۰۰ هزار واحد مسکونی که احتمال خالی بودن آنها می‌رود مشخص شده و لیست قطعی خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی داده می‌شود.

    وزارت راه و شهرسازی از حدود یک ماه پیش با ارسال یک میلیون و 500 پیامک به مالکان بیش از یک واحد مسکونی کار تشخیص قطعی خانه های خالی را آغاز کرد تا مالکان این خانه ها با ورود به سامانه املاک و اسکان وضعیت فعلی واحد خود که خالی و یا در اجاره است را مشخص کنند.

    امروز 31 شهریور ماه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از «محمد اسلامی» آخرین وضعیت اجرایی شدن اخذ مالیات از خانه‌های خالی را اعلام‌کرد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از تکالیف وزارت راه و شهرسازی تعیین تکلیف خانه‌های خالی، راه‌اندازی سامانه و معرفی آنها به سازمان امور مالیاتی بود تا بتواند از آنها، مالیات مقرر قانونی را اخذ کند.

    اسلامی ضمن تاکید بر راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و شناسایی واحدهای مسکونی خالی، افزود: از امروز 109 هزار واحد مسکونی خالی شناسایی، تدقیق و به سازمان امور مالیاتی معرفی شد.

    وی اظهار امیدواری کرد تا انجام اینکار از سوی وزارت راه و شهرسازی فتح بابی برای تحرک بخشیدن به فضای تولید و عرضه مسکن باشد.

    اسلامی تصریح کرد: امید است تا از طریق عرضه بیشتر در جهت خدمت به مردم گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو